Árpád
-2 °C
3 °C

Nem jelent meg a pályázat az új autópályákra

2002.08.22. 09:42
A Közbeszerzések Tanácsához (KT) még nem érkezett meg a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. pályázati felhívása annak a négy autópálya-szakasznak a megépítésére, amelyekre korábban meghívásos pályázat keretében kértek ajánlatokat. Ha ezen a héten sem jut el a felhívás a KT-hez, úgy a Közbeszerzési Értesítő jövő heti számában sem jelenik meg. A fellebbezési lehetőség miatt a tendereztetés több héttel is csúszhat, így fennáll a lehetősége annak, hogy idén már nem sikerül kiválasztani a kivitelezőket.
Nem jelent meg a Közbeszerzési Értesítő mai számában a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek az M3-as, a két M7-es és az M70-es autópályák továbbépítésére vonatkozó felhívása. Nagyházi Gyulától, a KT sajtóreferensétől a Napi Gazdaság megtudta, hogy az NA Rt. még el sem küldte az ezen útszakaszok építésére szóló előminősítéses nyílt közbeszerzési eljárás részvételi felhívását.

Az NA Rt.-től nem sikerült megtudni, hogy miért késik a felhívás közzététele, hiszen olyan pályaszakaszokra vonatkozna, melyeknek előkészítése a meghívásos pályázaton már megtörtént. Ha az NA péntekig sem juttatja el a KT-hez a felhívást, úgy az értesítő jövő heti számában sem jelenhet meg.

Idén már nem válatszták ki a kivitelezőket?

Az előminősítési felhívás meghirdetése után 25 nap áll rendelkezésre az ajánlattevőknek, hogy jelentkezzenek az eljárásra. Ezt követően 30 napja van a kiírónak arra, hogy eldöntse, mely cégek felelnek meg az előminősítési kritériumoknak, melyektől kérnek árajánlatot. Az is elképzelhető, hogy ha csúszik a kiírás, a törvényből fakadó fellebbezési lehetőségek miatt idén már nem sikerül kiválasztani a kivitelezőket.

Az NA Rt. annak ellenére nem jelentette meg a felhívást, hogy a társaság tulajdonosának, a Magyar Fejlesztési Bank Rt.-nek a közgyűlése is jóváhagyta a múlt héten a közbeszerzési kiírást.

A korábbi, meghívásos pályázaton az M3-as, a két M7-es és az M70-es autópálya-beruházásra érkezett legjobb ajánlatok összesített értéke 109,40 milliárd forint, ami 21 százalékkal kevesebb a Vegyépszer-Ganz alkotta Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) által ajánlottnál, e cégek eredeti, tárgyalások előtti ajánlata ugyanis 138,19 milliárd forintról szólt. Az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 13 kilométeres szakaszára az Egút adta a legkedvezőbb pénzügyi ajánlatot, az M7-es Letenye-Becsehely 9 kilométerét a Betonút Rt. építené a legolcsóbban, míg az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi 20 kilométeres szakaszára - három híddal együtt -, illetve az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18 kilométeres pályára a Strabag-Hídépítő páros adta a legjobb ajánlatot.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?