A pénzügyi tárca által támogatott változat az Orbán-kormány útépítési ígéreteinek drasztikus megnyirbálását jelentené: az eredeti tervekben szereplő 303 kilométerrel szemben csupán 59 kilométernyi új autópálya építésének elindításával és befejezésével számol a következő négy évben. Az eredetileg tervezett csaknem 280 milliárd forinttal szemben jövőre mindössze 92 milliárd forintot szánna gyorsforgalmi utak építésére.
Több pénz jutna a közutakra
A gazdasági tárca az eredeti tervek megvalósításával egy kompromisszumos javaslatot is kidolgozott: az általa támogatott változat szerint 2002 és 2006 között az eredeti tervben szereplő 303 kilométerrel szemben 144 kilométernyi új autópálya-szakasz építése kezdődhetne, és fejeződhetne be, amire 2003-ban 144 milliárd forintot fordítana a kormány. Az eredeti program megvalósítása jövőre ennek a duplájába, 276 milliárd forintba került volna. Az autópálya-program megnyirbálásával párhuzamosan jóval többet költene viszont a kormány az országos közúthálózatra: 2003-ban az idei 80 milliárddal szemben 126 milliárd forintot fordítana erre mindhárom variáció szerint.
A teljes közlekedési infrastruktúra fejlesztésére a GDP 1,8 százaléka, ezen belül a közutakra a hazai össztermék 1-1,1 százaléka - összesen több mint 2200 milliárd forint - jutna 2002 és 2006 között - írja hétfői számában a Népszabadság.