További Magyar cikkek
A japán nagyvállalat eddig a térségben főként helyi disztribútorokon keresztül értékesített, most azonban, hogy ezek a piacok is jelentős fejlődés előtt állnak, jobb, ha önálló cég veszi át a terület feletti irányítást. Formailag a cégalapítás átalakítást jelent, az eddigi magyarországi leányvállalat válik régiós központtá Panasonic South-East Europe néven, vezetésével pedig az eddigi ügyvezetőt, Stark Istvánt bízzák meg.
Az újjáalakuló cégben kívánják központosítani a kilenc országot magában foglaló térség piacaihoz kötődő belső üzleti folyamatokat, az informatikai rendszer irányítását és az adminisztrációs munkát. Joachim Reinhart ugyanakkor fontosnak tartja kiemelni, hogy a régiószintű irányítás nem jelent minden szinten centralizálást. A Panasonic figyelembe kívánja venni az egyes piacok sajátosságait, a marketing és az értékesítés kialakítása ugyanis mindenhol a helyi erők feladata lesz.
Nem lesz nagy létszámemelés
Szükségessé válik a logisztikai folyamatok átszervezése is, ennek eredményeként Magyarországra kerül át a jelenleg Szlovákiában lévő regionális logisztikai rendszer egy része. A délkelet-európai térségbe ezentúl magyar logisztikai cégek kapnak megbízást. Az új szervezeti felállás Magyarországon nem jár jelentős létszámnöveléssel, a jelenleg 43 fős cég kevesebb mint tíz alkalmazottal bővülhet, de az egyes piacokon a jelenlegi létszám a feladatok ellátására a következő két évben megduplázódhat.
Ami még ennél is látványosabb fejlődést jelent, hogy a pluszfeladatokkal a magyarországi cég bevétele a tervek szerint már az első évben megháromszorozódik, s elérheti a 175 millió eurót. A nagy kereskedőpartnerek is egyre inkább azt kérik, hogy régiószintű megállapodásokat kössenek velünk, ehhez megint csak jó forma a regionális központ - mondja Joachim Reinhart.
Összeurópai célok
A térségi megerősödés összeurópai célokat is szolgál a Panasonic számára - emeli ki az ügyvezető. A márka jelenleg a második legnagyobb szórakoztatóelektronikai cég Európában, de cél az első hely elérése. A japán konszern egyik kulcságazata a tévégyártás, ahol mind a plazma-, mind az LCD-technológiában komoly üzleti lehetőségeket lát. Utóbbi területen a Hitachival és a Toshibával közös vállalkozást visz, amely hamarosan Csehországban létesít egy új LCD-panel-gyárat. A másik fontos terület a digitális fényképezőgépek piaca, ahol ma még a harmadik, de ennél jobb helyezésre számít. A szórakoztatóelektronikán kívül jelen van a távközlési és a háztartásikészülék-piacon, mindegyik területet erősíteni akarja a jövőben is.
Változott a termeltetéssel kapcsolatos stratégia is a Panasonicnál. Korábban a cég nem szívesen vitte a gyártást külső vállalathoz. A helyzet azóta változott, ma már a kulcstechnológiákhoz kapcsolódó gyártás marad a Panasonicnál, a többinél szóba jöhet a gyártási együttműködés is - így volt ez jó pár évig a Videotonnal is. Az utóbbi együttműködés költségokok miatt szűnt meg.