Becslések szerint az üzemi készlet összértéke 500-700 millió forint között lesz. A Parmalat márkanév használatára a felszámolás befejezéséig szerzett jogot a felszámolóbiztos, így a márkanévvel kapcsolatos tárgyalásokat az olasz jogtulajdonosokkal a vevő folytatja. Mélykúti Tibor lapunknak elmondta, hogy az olasz tulajdonosokkal várhatóan november közepén egyeztetnek.
A megbeszélések egyrészt a licencdíj mértékéről, másrészt a nyers, illetve a fölözött tej Olaszországba történő exportjának további folytatásáról szólnak majd. Közölte, hogy tovább szeretnék folytatni az itáliai tejszállítást, amelyet eddig a Parmalatnak és egy másik olasz tejipari vállalatnak végeztek.
Az Alföldi Tej Kft. tagjai terveik szerint jövőre mintegy 400 millió liter tejet termelnének, s ennek jelentős részét olaszországi gyártóüzemeknek értékesítenék, mondta az ügyvezető. Hozzátette: az idén szeretnék felfuttatni a székesfehérvári üzemet. Csütörtökön zajlott Székesfehérváron az egyik új márkatermék, a Kyds félliteres ivójoghurt gyártó gépsorának első üzempróbája.
A hitelezői igények kielégítését a felszámolóbiztos optimális esetben 2006 közepére jósolta. Az Alföldi Tej Kft. a közelmúltban jelentett be egy 25-30 új munkavállaló felvételét jelentő beruházást Székesfehérváron, amelynek során a fehérvári üzem területén a hűtő- és szárazáruraktár kiépítése mellett létrejönne egy előkészítő rész és egy kamionfogadó terminál is.
Erre Mélykúti szerint azért van szükség, mert a Fehérváron gyártott termékek túlnyomó többségének tárolását jelenleg az olasz érdekeltségű Catone logisztikai vállalat Budaörsön végzi. Az új beruházás létrejötte esetén a fehérvári gyárban előállított termékeket nem lenne szükséges "utaztatni", így a költségeket csökkenteni lehetne.