A Pepsi szerint a szelektív hulladékgyűjtés a megoldás

2001.11.08. 11:08
A magyar fogyasztók szívesebben vásárolnak eldobható palackban árult üdítőt, és a környezetvédők által kifogásolt plakát csak arra hívta fel a figyelmet, hogy a visszaváltható és az eldobható változat most ugyanannyiba kerül - közölte a Pepsi illetékese, miután kiderült, hogy a környezetvédők az eldobható verziót reklámozó plakát miatt tüntetést szerveznek a cég székháza elé.
A tizennyolc magyar környezetvédő szervezetet összefogó Hulladék Munkaszövetség (HuMuSz) csütörtök délután tüntet a Pepsi budapesti székháza előtt. A környezetvédők azon háborodtak fel, hogy a cég egyik reklámplakátján arra buzdítja a vásárlókat, hogy az eldobható műanyagpalackba csomagolt termékeit vegyék a visszaváltható változat helyett.

A visszaváltható is kapható

Barta Zsolt, a Pepsi PR-menedzsere a történtekkel kapcsolatban elmondta, hogy a plakátokkal csak arra akarták a fogyasztók figyelmét felhívni, hogy a visszaváltható és az egy utas palackban forgalmazott 2 literes üdítők most azonos áron kaphatók. A visszaváltható palackban forgalmazott italok azonban ugyanúgy megtalálhatók és megvásárolhatók a boltokban, mint korábban.

A szelektív hulladékgyűjtés megoldaná a problémát

"A kérdéses plakátokkal kapcsolatban eddig cégünkhöz egyetlen hivatalos megkeresés vagy kifogás sem érkezett" - tette hozzá Barta. Az igazgató szerint az utóbbi években a fogyasztók egyre többször választják az eldobható változatot: '96 óta 27 százalékról 49 százalékra nőtt ezek aránya. A Pepsi szerint a megoldást az jelentené, ha elterjedne a szelektív hulladékgyűjtés. A cég alapító tagja az ÖKO-Pannon Kht-nak, amely Győrben több éve sikeresen működtet egy szelektív hulladékgyűjtési és feldolgozási rendszert.