Plázák után jönnek az outletek

2004.08.19. 08:35
Októbertől akár hetven százalékos kedvezménnyel vásárolhatjuk meg kedvenc márkánk termékeit Dél-Buda közelében. Az outlet arra is kiválóan alkalmas, hogy a helyi piacon még nem ismert világmárkák ezen keresztül közelítsék meg a belvárosi bevásárlóközpontokat.
A kereskedelem fejlődésének egy pontján óhatatlanul megjelennek az outletek, a belvárosi bevásárlóközpontokban rekedt márkás készletek, kifutó szériák értékesítési csatornájaként. Megjelenésük további feltétele a márkatudatos, fizetőképes vevőkör és a személyautó-állomány meghatározott szintje, a normál árnál harminc-hetven százalékkal olcsóbban dolgozó "márkavárosok" ugyanis jobbára frekventált kereskedelmi térségekben, de a városon kívül telepednek meg.

Attrakció

A budapesti plázadömping lecsengett, a többi feltétel is adott, nem véletlen, hogy egyszerre több fejlesztő is látott fantáziát a Dél-Budával szomszédos agglomerációban, ahol rövidesen, október vége felé két outletközpont is megnyílik. A törökbálinti centrum fejlesztője, a GL Outlet igazgatója, Bodó Gergely úgy látja, a két létesítmény egyfajta regionális attrakcióként messziről idevonzza a bevásárlóturistákat, mint ahogy az Ausztriában lévő parndorfi outlet vásárlóinak jó egyharmada is magyar.

A törökbálinti GL Outlet a világszerte bevett filozófiát követve minél több nemzetközi márkát igyekszik idecsábítani, lehetőleg az anyavállalattal vagy a kizárólagos disztribútorral, franchise-partnerrel direktben szerződve. A tizenhatezer négyzetméteren 61 üzletben kínálják a márkás termékeket. A megkötött szerződések szerint olyan, Magyarországon már jól bevezetett, népszerű márkákat vásárolhatunk egyebek mellett, mint a Diesel, a Calzedonia, a Miss Sixty, az Ego Sport vagy az Agressor.

Új márkák

Az outlet arra is kiválóan alkalmas, hogy a helyi piacon még nem ismert világmárkák ezen keresztül közelítsék meg a belvárosi bevásárlóközpontokat. Várhatóan a törökbálinti bérlők között is akad majd ilyen, és olyan is, akinek a megjelenése mágnesként hat a vevőkre és a potenciális bérlőkre. Az outletek általában a nyitás utáni években telnek meg, Törökbálinton is erre számítanak.

A központot fejlesztő belga Group GL üzleti stratégiája szerint Európa-szerte előkelő helyen épít outletközpontokat. A franciaországi Bordeaux-ban és a belgiumi Messancyban már üzemelnek létesítményei. A klasszikus outlet nyitott passzázs mentén sorakozó üzletsor, akárcsak egy bevásárlóutca. Ezt az elvet követi az október vége felé megnyíló törökbálinti központ, a nézelődés kényelmesebbé tétele érdekében azonban a nyitott passzázs boltok felé eső szélein háromméteres előtetők védik a vevőket az időjárás viszontagságaitól.