1 Harry Potter = 1/3 pokémon

2002.02.18. 10:04
Kiábrándult a játékipar: az óriási várakozásokhoz képest kifejezetten kis bevételeket hoztak a Harry Potteres játékok. A Hasbro marketingigazgatója szerint "túlbecsülték Harry Pottert". Magyarországra ráadásul túl későn hozták be a filmet decemberben, amikor a szülők nagy része már megvette az ajándékot - mondta a Magyar Hírlapnak egy hazai szakember.
Az amerikai Hasbro játékgyár azt várta a kis varázslótanonc figurájától, hogy az meg fogja ismételni a japán Pokémon rajzfilmsorozathoz kapcsolódó termékek két évvel ezelőtti sikerét. Roger Balser, a cég marketingigazgatója a Financial Timesnak csalódottan nyilatkozott, hiszen becsléseik szerint Harry a tervnek mindössze egyharmadát hozta be.

Pokémon vs. varázsló

A pokémonok Magyarországon is győztek - közölte Hellner Péter, a Hasbro hazai leányvállalatának ügyvezetője. Igaz ugyan, hogy a kártyákból, játékokból és iskolaszerekből nem maradt raktáron, de ez csak azért történt így, mert eleve szkeptikusak voltak és aránylag kis mennyiséget rendeltek. Hellner szerint a rossz szereplés oka egyrészt az, hogy Harry Pottert a 10 évnél idősebb gyermekek kedvelik leginkább, ők viszont már nem vetetnek maguknak annyi játékot, mint az egészen kicsik. A másik okot abban látja, hogy a filmbemutatót túlzottan későre - tavaly december közepére - időzítették, hiszen a szülők többsége ekkorra már megvette a karácsonyi ajándékot.

A magyar Gulliver Kft. által forgalmazott 30-40 fajta Harry Potteres játék iránt nem volt olyan óriási kereslet, mint arra a filmet kísérő médiakampány alapján számítani lehetett - mondta a Magyar Hírlapnak Kovalcsik Péter, a cég egyik tulajdonosa.

A Hasbro legnagyobb konkurense, a Mattel magyar leányvállalata a többiekkel ellentétben sikeresnek tartja a Potter-termékeket. A Hírlap piaci információkra hivatkozva azt írja, hogy a siker mögött a Mattelnél is az óvatos készletezés áll.

Az összerakós játékairól ismert Lego viszont maradéktalanul elégedett: magyarországi cégük eddigi legsikeresebb termékének bizonyult a Harry Potter világát bemutató tematikus készlet, amelyből nem tudtak annyit szállítani, hogy a készlet ne fogyjon el azonnal.

A képernyőn jól bűvészkedett

A Magyar Hírlap szerint a varázslós termékek közül egyedül a számítógépes és videojátékok arattak valóban átütő sikert. 2001 utolsó 3 hónapjában világszerte 7 millió darabot adtak el a Harry Potter és a Bölcsek Köve című játékszoftverből. A magyar paicon is rekordmennyiség, több mint 6 ezer darab fogyott.