Pokémon vs. varázsló
A pokémonok Magyarországon is győztek - közölte Hellner Péter, a Hasbro hazai leányvállalatának ügyvezetője. Igaz ugyan, hogy a kártyákból, játékokból és iskolaszerekből nem maradt raktáron, de ez csak azért történt így, mert eleve szkeptikusak voltak és aránylag kis mennyiséget rendeltek. Hellner szerint a rossz szereplés oka egyrészt az, hogy Harry Pottert a 10 évnél idősebb gyermekek kedvelik leginkább, ők viszont már nem vetetnek maguknak annyi játékot, mint az egészen kicsik. A másik okot abban látja, hogy a filmbemutatót túlzottan későre - tavaly december közepére - időzítették, hiszen a szülők többsége ekkorra már megvette a karácsonyi ajándékot.
A magyar Gulliver Kft. által forgalmazott 30-40 fajta Harry Potteres játék iránt nem volt olyan óriási kereslet, mint arra a filmet kísérő médiakampány alapján számítani lehetett - mondta a Magyar Hírlapnak Kovalcsik Péter, a cég egyik tulajdonosa.
A Hasbro legnagyobb konkurense, a Mattel magyar leányvállalata a többiekkel ellentétben sikeresnek tartja a Potter-termékeket. A Hírlap piaci információkra hivatkozva azt írja, hogy a siker mögött a Mattelnél is az óvatos készletezés áll.
Az összerakós játékairól ismert Lego viszont maradéktalanul elégedett: magyarországi cégük eddigi legsikeresebb termékének bizonyult a Harry Potter világát bemutató tematikus készlet, amelyből nem tudtak annyit szállítani, hogy a készlet ne fogyjon el azonnal.
A képernyőn jól bűvészkedett
A Magyar Hírlap szerint a varázslós termékek közül egyedül a számítógépes és videojátékok arattak valóban átütő sikert. 2001 utolsó 3 hónapjában világszerte 7 millió darabot adtak el a Harry Potter és a Bölcsek Köve című játékszoftverből. A magyar paicon is rekordmennyiség, több mint 6 ezer darab fogyott.