Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

1 Harry Potter = 1/3 pokémon

2002.02.18. 10:04
Kiábrándult a játékipar: az óriási várakozásokhoz képest kifejezetten kis bevételeket hoztak a Harry Potteres játékok. A Hasbro marketingigazgatója szerint "túlbecsülték Harry Pottert". Magyarországra ráadásul túl későn hozták be a filmet decemberben, amikor a szülők nagy része már megvette az ajándékot - mondta a Magyar Hírlapnak egy hazai szakember.
Az amerikai Hasbro játékgyár azt várta a kis varázslótanonc figurájától, hogy az meg fogja ismételni a japán Pokémon rajzfilmsorozathoz kapcsolódó termékek két évvel ezelőtti sikerét. Roger Balser, a cég marketingigazgatója a Financial Timesnak csalódottan nyilatkozott, hiszen becsléseik szerint Harry a tervnek mindössze egyharmadát hozta be.

Pokémon vs. varázsló

A pokémonok Magyarországon is győztek - közölte Hellner Péter, a Hasbro hazai leányvállalatának ügyvezetője. Igaz ugyan, hogy a kártyákból, játékokból és iskolaszerekből nem maradt raktáron, de ez csak azért történt így, mert eleve szkeptikusak voltak és aránylag kis mennyiséget rendeltek. Hellner szerint a rossz szereplés oka egyrészt az, hogy Harry Pottert a 10 évnél idősebb gyermekek kedvelik leginkább, ők viszont már nem vetetnek maguknak annyi játékot, mint az egészen kicsik. A másik okot abban látja, hogy a filmbemutatót túlzottan későre - tavaly december közepére - időzítették, hiszen a szülők többsége ekkorra már megvette a karácsonyi ajándékot.

A magyar Gulliver Kft. által forgalmazott 30-40 fajta Harry Potteres játék iránt nem volt olyan óriási kereslet, mint arra a filmet kísérő médiakampány alapján számítani lehetett - mondta a Magyar Hírlapnak Kovalcsik Péter, a cég egyik tulajdonosa.

A Hasbro legnagyobb konkurense, a Mattel magyar leányvállalata a többiekkel ellentétben sikeresnek tartja a Potter-termékeket. A Hírlap piaci információkra hivatkozva azt írja, hogy a siker mögött a Mattelnél is az óvatos készletezés áll.

Az összerakós játékairól ismert Lego viszont maradéktalanul elégedett: magyarországi cégük eddigi legsikeresebb termékének bizonyult a Harry Potter világát bemutató tematikus készlet, amelyből nem tudtak annyit szállítani, hogy a készlet ne fogyjon el azonnal.

A képernyőn jól bűvészkedett

A Magyar Hírlap szerint a varázslós termékek közül egyedül a számítógépes és videojátékok arattak valóban átütő sikert. 2001 utolsó 3 hónapjában világszerte 7 millió darabot adtak el a Harry Potter és a Bölcsek Köve című játékszoftverből. A magyar paicon is rekordmennyiség, több mint 6 ezer darab fogyott.