További Magyar cikkek
Haggyá' má a Mangóval!
Konzumidióták a Gucci-store előtt |
A legnagyobb, 30 százalékot kitevő csoport a szkeptikusoké. Ők azért kapták ezt az elnevezést, mert nem hiszik el, hogy a neves márka jobb minőséget jelent és nem is vásárolnak gyakran ilyen termékeket. Elkölthető pénzük mennyisége átlagos.
Anyus köszvényt kapott a Levi's-től!
Nem úgy, mint a közel ekkora, 27 százalékot kitevő 'márkaelutasító' csoporté. Nekik van a megkérdezettek közül a legkevesebb pénzük, így végül is józan önvédelemnek is tekinthetjük, hogy ezek a zömében falvakban és kisvárosokban élő lányok úgy vélik, márkásat venni tiszta sznobizmus.
Ha gazdag leszek, Dolce és Gabbana kígyóbőr dzsekit fogok hordani otthon is!
A következő csoport a 'vágyódóké', akik válaszadók 22 százalékát képviselik. Talán nekik a legrosszabb, mert ők igen sokra tartják a márkás dolgokat, ám igen ritkán vásárolnak ilyeneket. Ők jellemzően 14-16 éves fiúk, zsebpénzmegvonáson.
Az orrszőrvágóm is Gucci
Ha Method Mannek zsír az Ecko, akkor nekem is! |
Tetőtől talpig Spiringfieldben
A fiatalok a kutatás szerint általában jóval márkafüggőbbek - és ami kissé meglepő - márkahűbbek az öregeknél. Ugyanazon termékkategórián belül a fiatalabb korosztály 50 százalékkal nagyobb része ragaszkodik kipróbált márkájához, mint a 30 évesnél idősebbek. Amíg ugyanis a ragaszkodás a 30 évesnél idősebbek alig egyötödét jellemzi, addig az ifjabb korosztály egyharmadát.
A gazdag nem hisz, ám cselekszik
Természetes, hogy minél gazdagabb egy fiatal, annál inkább hajt a márkákra. Mégis, amikor arról kérdezték a kuncsaftokat, hogy hisznek-e a nem létező 'a márka a minőség garanciája' mondásban, kiderült, hogy ezt a közepes anyagi helyzetűek szopják be leginkább, és a kifejezetten jómódúak már nem annyira bólintanak rá. De ennek ellenére vadul konzumálnak. A saját háztartásban élők fele vélekedik úgy, hogy a márkás termékek minősége jobb a többinél, a szüleikkel lakóknak viszont 62 százaléka.
Nem vásárlunk noname plazmatévét a kínain
A megvenni szánt kultusztárgyak fajtája szerint azt állapította meg a Gfk, hogy minél drágább egy termék, annál fontosabb a márkája, ami leginkább a szórakoztató elektronikai cikkek vásárlásánál számít. Szintén eltér a márka fontossága aszerint, hogy egy terméket szükséglet kielégítésére vásárolnak vagy inkább használója imázsának javítására. Ezért veszi az Index szakírója a létező legdrágább csontkukacot és cigarettapapírt.