A cégek 214 milliárdot költöttek reklámra

2003.08.29. 09:35
A globális pangás ellenére idén dinamikusan bővült a magyarországi reklámköltés. Az első hét hónapban a reklámtorta értéke csaknem 214 milliárd forint volt, ez 22 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - derül ki a Mediagnozis listaáron számolt költségadataiból.
A legnagyobb reklámbevételt továbbra is az országos televíziók nyelték le, a teljes költés 65 százaléka hozzájuk folyt be. Idén nominálisan 35 százalékkal, 139 milliárd forintra nőtt a tévék bevétele. Látványosan bővült a hirdetők érdeklődése a beltéri (indoor) reklámhordozók iránt, ezekre idén január-júliusban a tavalyi 400 millió forint dupláját költötték. A hiányos adatokkal rendelkező kábeltévéket kivéve a média többi ágánál is az inflációt meghaladó mértékben nőtt a reklámköltés.

A L'Oreal duplázott

A magyarországi cégek közül továbbra is a napi fogyasztási cikkeket kínáló Unilever Magyarország Kft. a legnagyobb hirdető, a társaság idén január-júliusban a tavalyi összeg ötödével többért, mintegy 11 milliárdért népszerűsítette termékeit. A L'Oreal Magyarország Kft. növelte leginkább a reklámkiadásait, hiszen a kozmetikai cég több mint ötmilliárdért hirdetett, szemben a tavalyi 2,3 milliárddal. A legfontosabb hirdetők listájának állandó szereplői a mobilszolgáltatók, közülük idén eddig a Pannon GSM volt a legaktívabb, a társaság reklámköltése 4,8 milliárd forint volt, ez nominálisan 11 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. A Westel és a Vodafone fej-fej mellett halad négy-négy milliárd forint körüli költéssel, ám ez a Westel esetében hétszázalékos csökkenést, a Vodafone-nál viszont 27 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

EUKK: egymilliárd

Az élmezőny cégei közül idén eddig a Nestlé háromnegyedével növelte, míg a Henkel ötödével csökkentette reklámcélú kiadásait 2002 első hét hónapjához képest. A bankok közül ismét a privatizáció előtt álló Postabank szerepel a legelőkelőbb helyen a maga egymilliárdos reklámköltésével. Felkerült a listára az idén kommunikációs tevékenységbe kezdő Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány is, amely listaáron egymilliárdért népszerűsítette az ország integrációját.