Állami reklámcég indul

2002.03.19. 11:01
Közös hirdetési céget alapított a Hungexpo Rt., a Szerencsejáték Rt. (SZRt.) és a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt - közölte a Napi Gazdaság. A Hungexpo Reklám Rt. létrehozásával az állami társaságok célja az, hogy együttesen fellépve kedvezőbb áron vásároljanak reklámfelületet. Az új cég első megbízása a fejlesztési bank "Az MFB az ország bankja" szlogennel futó kampánya volt.
Közös reklámcéget alapított a Hungexpo Reklámügynökség Kft. (HRÜ), a Fortuna Reklámügynökségi Kiadó Kft. és az MFB Rt. A közös cég neve Hungexpo Reklám Marketingkommunikációs Rt. (HRM), létrehozását a Hungexpo Vásár és Reklám Rt. (HVR) kezdeményezte. A cégbíróság február 14-én jegyezte be az új társaságot, amelynek jegyzett tőkéje százmillió forint készpénzben. A Szerencsejáték Rt. tulajdonában lévő Fortuna Kft. és a HRÜ 45-45 százalékos, míg az MFB 10 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az új cégben.

Nagyobb kedvezmények

A HRM létrehozásával az alapítóknak az a célja, hogy marketingkommunikációs célra fordítható keretüket a korábbinál hatékonyabban használják fel - mondta a Napi Gazdaságnak Balogh Ádám, a cég ügyvezetője. A többségi illetve kizárólagos állami tulajdonban lévő társaságok közös cége már 2002-ben a reklámpiac meghatározó szereplője kíván lenni. A közös fellépés nyomán a korábbinál nagyobb kedvezményeket szeretnének elérni, erre az alapítóknak külön-külön nem lenne módjuk - tette hozzá Balogh.

Alacsonyabb jutalék

A HRM médiavásárlásainak értéke 2002-ben várhatóan meghaladja a kétmilliárd forintot. A közös médiafelület-vásárlás jelentős kedvezményt jelenthet a listaárhoz képest, ráadásul a HRM a piacinál alacsonyabb ügynökségi jutalékot számít fel. A HRM első megbízása a fejlesztési bank "Az MFB az ország bankja" szlogennel futó kampánya volt. Ez a szlogen ezonban nem új, az MFB már korábban ezzel népszerüsítette magát.