A világhírű szakember amellett, hogy számos nagyvállalat kampányát tervezte, neves politikusok, köztük több francia elnök: Francois Mitterrand, Jacques Chirac és Giscard d'Estaing kampányának tervezésében is részt vett. Mitterrand újraválasztásakor is ő segítette például a politikust. Jacques Seguela neve Magyarországon sem ismeretlen: Antall József miniszterelnökké választása előtt tanácsadóként támogatta a politikus kampányát.
Vége a szlogeneknek
A szakember jelezte: a rövid televíziós reklámspotok mára elvesztették hatékonyságukat; az amerikaiknak már csak a 15 százaléka nézi a tévés hirdetéseket, a németek és a franciáknak pedig a fele követi figyelemmel az ilyen típusú hirdetéseket. A jövőben a reklám integrált részévé válik a show-nak, azonban teljesen eltűnnek a szlogenek és logók; több nagy autó- és italgyártó már ennek tükrében készít hosszabb, 15-35 perces reklámfilmeket, amelyek egyre fontosabb helyet kapnak a médiában.
Vissza kell szerezni a fogyasztók bizalmát
Számos más területen is változtatásra van szükség - véli a szakember. A legfontosabb lépés a bizalom helyreállítása. A fogyasztók jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedekben: kevésbé kiszámíthatóbbak, kevésbé racionálisak és megbízhatóak. Az ismétlések és az "én is" termékek miatt az elmúlt időszakban a fontos hasznosság elve elveszítette hatását. Új ismertetőjelekre van szükség. A márkák csak akkor tudják növelni részesedésüket, ha növelik a bizalmat is.
Hangsúlyozta azt is: lejárt a globális reklámkampányok ideje is. A 20. században számos amerikai cég exportálta hirdetéseit a világ különböző részeire. Az új évszázadban előtérbe kerülő emancipáció miatt azonban szükség van a differenciálásra. A függetlenség szabadon választott kultúrát, a független reklámozás iránti szükségletet jelent. Jacques Seguela szerint minden márkának meg kell védenie feloszthatatlan "lelkét" és helyi kommunikációját.