Az RTL Klub egymilliárddal veri a tv2-t

2003.07.17. 16:40
A két kereskedelmi televízió párharcát az RTL Klub nyerte a hirdetési piacon. Az év első felében tíz százalékkal növelte reklámbevételeit, így megközelítőleg egymilliárd forinttal jobb eredményt ért el, mint a tv2. Mindkét csatorna májusban kasszírozta a legtöbb pénzt, a kettő összesen 5,7 milliárd forintot.
A tv2 az év első öt hónapjában 9,84 milliárd forintot, míg az RTL Klub 10,75 milliárd forintot tudhatott magáénak - közölte csütörtökön a Kreatív Online. A tv2 eredményét tovább rontja, hogy esetében már a szponzorációt is tartalmaz az összeg.

Az RTL reklámbevétele tíz százalékkal nőtt

Az RTL Klub tíz százalékkal növelte reklámszpotok alapján számított nettó reklámbevételeit az első félévben 2002 elsó hat hónapjához viszonyítva. Ebben az összegben nemcsak a szponzorációk, hanem a barterek és a politikai hirdetések sincsenek benne.

A társaság június végéig 13,1 milliárd forint reklámbevételt ért el. Ez 1,173 milliárddal volt több, mint tavaly az első félévben.

A május jól hozott a konyhára

A reklámbevétel szempontjából a legsikeresebb hónap a május volt az RTL-nél. Ekkor 2,96 milliárd forint származott a csatornán futó reklámszpotokból. Majdnem ilyen jó volt április is, amikor 15 százalékkal magasabb bevétel keletkezett, mint egy évvel korábban.

Májusban produkálta a tv2 is a csatorna eddigi működésének legmagasabb havi bevételét - írja a Kreatív Online. Ekkor a nettó árbevételei elérték a 2,74 milliárd forintot, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző év ötödik hónapjához képest. Az összeg tartalmazza a televízió teljes bevételét, ami a reklámszpotok és a szponzorálás esetében az ügynökségi jutalék értékét is magában foglalja.