Rengeteget költünk ruhára

2008.09.24. 11:04
Az első félévben a háztartások nagyobb hányada vásárolt ruházati terméket, mint egy évvel korábban – derül ki a Gfk Hungária ConsumerScope adataiból. Egy család átlagosan 54 100 forintot költött ruhaneműre és lábbelire az első hat hónapban.

Az év első félévében a háztartások mintegy 76 százaléka – a megelőző két év első hat hónapjához képest némiképp kevesebben – vásárolt ruházati terméket. A január és június közötti időszakban a magyar háztartások elsősorban felsőruházati termékeket tettek a bevásárlókosarakba, alsóruházati cikkeket ötből három, lábbelit pedig nagyjából minden második háztartás szerzett be és egyötödük vásárolt ez idő alatt valamilyen kiegészítőt.

Egy háztartás átlagosan 54 100 forintot költött ruházati termékekre a 2008. január-júniusi időszakban, tehát 2007 első hat hónapjához képest nyolc százalékos volt a növekedés (50 100 forintról).

Az átlagárak az előző év első időszakához képest idén 0,6 százalékponttal csökkentek. A teljes piacon mért átlagár mérséklődéséhez legnagyobb arányban a bébiruházati termékek átlagárának 22 százalékos visszaesése járult hozzá. Viszonylag magas árerózió volt megfigyelhető a sportruházati szegmensben (14 százalék) is; emellett a cipőárak és a felsőruházati termékek átlagos fogyasztói ára csökkent. A kiegészítők átlagára ezzel szemben emelkedett csakúgy, mint 2006 és 2007 első félévében. Az idei első hat hónapban drágábban juthattak hozzá a vásárlók a munkaruházati és alsóruházati termékekhez is.