Egyre több sajtot és gyümölcsjoghurtot eszünk

2005.04.25. 11:10
Népszerűbb a sajt és a gyümölcsjoghurt fogyasztása, tavaly negyedével több a sajt és ötödével a gyümölcsjoghurt fogyott. Tavaly ötvenezer tonna sajtot vásároltunk.
A sajt forgalma növekedett leggyorsabban a tejtermékek közül tavaly. A bolti kereskedelemben értékesített közel 50 ezer tonna az előző évi mennyiséget 25 százalékkal haladja meg - állapítja meg az ACNielsen Piackutató vállalat. Hasonlóan 20 százalék feletti növekedést ért el a gyümölcsjoghurt és a tejdesszert, 10 százaléknál nagyobbat pedig a túró, tejföl és a natúr joghurt. Értékben a tejtermékek forgalma meghaladta a 130 milliárd forintot, ez 20 százalékkal több az előző évinél.

Idén is fogy

A kedvező trendek idén is folytatódnak. Január-februárban a gyümölcsjoghurt és a tejdesszert mennyiségi eladásai 24-24, a sajté pedig 14 százalékkal nőttek az előző év hasonló időszakához képest. Legkeresettebb tejtermék a sajt volt, amely a teljes forgalom majdnem fele. A legsikeresebb a félkemény és kemény sajt, a vásárlók kétharmada ezeket veszi. Utána sorrendben az ömlesztett, majd a különleges sajtok következnek.

A piackutató szerint érdekesen változik a tejföl iránti kereslet. Az eladott több mint felét tavalyelőtt még a legkisebb, 175 vagy 180 grammos kiszerelésekben adták el. Múlt évre viszont már a nagyobb, 450 és 500 grammosra volt a nagyobb kereslet.

A natúr joghurtnál az ellenkező irányú trend a jellemző. Ott a legkisebb, 150 grammos vagy annál kisebb egységek térhódítása figyelhető meg, a nagyobb dobozok rovására. A gyümölcsjoghurt évek óta sikertermék, egyre többet adnak el ezekből. A tejdesszertekből tavaly több mint 15 ezer tonnát adtak el, a növekedés mértéke az előző évhez képest 22 százalék. A tejdesszertek közül legkelendőbb a puding, amelyre a kategória forgalmának több mint egyharmada jut. Utána az édes túrókrém következik, majd a tejberizs és a liegois (puding habbal).