Ötven egység
A Subway európai fejlesztési igazgatója szerint a következő hét évben legalább ötven egységet akarnak létrehozni, mindet úgy, hogy a franchise-átvevő hozza az üzlethelyiséget, ők adják a know-how-t, a márkát és a képzést. Fő célpontjaik a pályaudvarok, főutcák, bevásárlóközpontok, kórházak és még egyes katonai bázisokon is szeretnének megjelenni. A magyar vállalkozók sikeresebb elindulása érdekében hamarosan pénzintézetekkel is tárgyalni akarnak a projektek finanszírozásáról.
A kft. 130-200 ezer dollárt költött a nem túl nagy fővárosi étteremre. Az ügyvezető szerint igyekeztek a lehető legtöbb alapanyagot magyarországi beszállítóktól beszerezni, de a kenyér és a hús esetében ez nem sikerült: Horvátországban például jóval olcsóbban jutottak hozzá a kenyérhez, információnk szerint közel fél áron. Mindamellett a társaság tovább tárgyal: egyrészt új franchise-partnerek felkutatására, másrészt növelni szeretné a magyar beszállítók arányát.
Nem félnek tőle
John D. Holms szerint még alig egy hete működnek, de az érdeklődés máris viszonylag nagy, és a magyar vállalkozók és vállalatok is mind nagyobb számban keresik meg az ügyvezetőt. A Világgazdaságnak előzőleg a gyorskiszolgálásban érintett több külföldi vállalat vezetője is úgy nyilatkozott, hogy nem tart a Subway támasztotta konkurenciától. Az amerikai vállalat azonban már az idén is jelezte: az éttermek számát tekintve nem csupán az Egyesült Államokban, hanem más földrészeken is szeretné megelőzni például a McDonald's márkát.
A cég amerikai vezetői szerint Európa az elmúlt években nagyon lemaradt a terjeszkedésben, Ázsiában háromszor akkora volt az ütem, mint kontinensünkön. A következő hat évben négyezerre akarják növelni az éttermek számát Európában. Egyebek között két új üzletet akarnak nyitni Prágában, ahol néhány éve rövid ideig már működött ilyen egység, ezenkívül Zágrábban három, Varsóban négy, Moszkvában nyolc, Ausztriában pedig (Bécsben nyolc üzletük van) hét új taggal bővül a hálózat.