Visszatért a Skála

2006.02.08. 08:41
A Skála Divatház ingatlanjait felvásárló kínai befektető névhasználati jogot is kapott. A budapesti Árkád Bevásárlóközpont mögötti Prizma Áruházon már megjelent a Skála-logó.
Néhány hete megjelent az Árkád Bevásárlóközpont mögött levő volt Prizma Áruházon a Skála-logó, ami sajátos jelenség a magyar kiskereskedelemben, hiszen a Skála Divatház 2004-ben kivonult a piacról. Ugyanakkor nem meglepő a márka újbóli feltűnése, ugyanis az ingatlan távol-keleti felvásárlója a névhasználati joghoz is hozzájutott a Skála-csoport tulajdonosától, a Capital Rt.-től. Így a kínai befektető a vidéken bérbe vett és megvásárolt egykori skálás, illetve a fővárosi centrumos ingatlanokra is felrakta a logót. A név tehát gyakorlatilag tovább élhet a vásárlók körében, újraélesztése nem zavarja a Capitalt.

A névhasználati jog nagyjából egy év múlva lejár, ám az egyelőre kérdéses, mi lesz utána. A további használati jogról tárgyalások folynak, amelyek kimenetelében nyilvánvalóan szerepet játszik az, hogy a Skála név ismételt megjelenése hozzájárul-e a kínai kézbe került üzletek forgalmának erősödéséhez - tudta meg a Napi Gazdaság. A Capital tulajdonában négy vidéki áruház, illetve a Vörösmarty téri Luxus, a Metro és a Corvin maradt. Utóbbi kettőt a vidékiekhez hasonlóan bérbe adták, a Luxus bérletéről egyelőre tárgyalnak.

A régi zászlóshajó, a Budai Skála az ING ingatlanfejlesztőhöz került, amely 2007-ben szeretne egy a MOM Parkhoz hasonló létesítményt felépíteni Dél-Budán. A budai Skála-áruház kezelése addig is a Skála-csoportnál marad.