Sör, focivébé, nyári meleg

2006.05.24. 07:52
Elsőre azt hihetnénk, hogy a futballvilágbajnokság rendkívüli esemény a söripari cégek életében, de ez nem teljesen van így. A Napi Gazdaság körkérdése szerint a vállalatok több világbajnokságot is lecserélnének egy jó meleg nyárra

Nem annyira egy esemény, így például a június elején induló németországi futball-világbajnokság, hanem az időjárás határozza meg a sörfogyasztást. Inkább egy jó meleg nyár, mint egy labdarúgó torna - mondta a Napi Gazdaságnak Fehér Imre, a Borsodi Sörgyár kommunikációs igazgatója a fenti megállapítást nyomatékosítva. A sörpiac nagyon szezonális, az éves volumen harmada nyáron, 2-3 hónap alatt fogy el.

Kocsmában hordós, otthon üveges

Fehér jelezte, külön nem mérik, hogy a futballvilágbajnokság idején mennyivel több sört gurítanak le a fogyasztók. A Dreher Sörgyárak illétekese szerint a világbajnokság mindegyik márkára hatással lehet. Mint mondta, a csoportos meccsnézések - amikor a baráti társaságok vendéglátóipari egységekben kivetítőn nézik a mérkőzést - a hordós volumen növekedését segítik elő, az otthoni szurkolás pedig az üveges kiszerelésnek kedvez.

Kimondottan az értékesítésben nem terveztünk a világbajnokság hatásaival - közölte a Brau Union Hungária Sörgyárak Nyrt. Egyébként is, a sör legjobb értékesítője a jó idő, így mi inkább arra számítunk, hogy meleg nyár lesz. Arról, hogy mennyi sör fogy a világbajnokság alatt, nem végeztek összehasonlító összehasonlító számításokat - tették hozzá a Braunál.

Ha lenne magyar csapat...

Bár számos sörsátor lesz, ahol a Borsodi termékeit szolgálják majd fel, a cég saját rendezvényhelyszínt nem alakít ki a világbajnokság kapcsán. Más lenne a helyzet, ha a magyar válogatott kijutott volna a tornára, akkor ez lenne az év eseménye a cégnél. (Horvátországban a testvérvállalat például kiemelten kezeli a világbajnokságot.) A Borsodi direkt a vébére készített termékkel nem jelenik meg, de a promóciós tevékenység fokozottabb, igaz, ez minden nyáron így van - mondta Fehér Imre a Napi Gazdaságnak. A Dreher márka sem készül külön kampánnyal a világbajnokság idejére, ám az Arany Ászok a világbajnokság iránti érdeklődést már elég korán, a tavalyi év végén elkezdte kihasználni, hiszen a világbajnokság során már nagyon sok márka használja a kommunikációjában - tájékoztattak a Dreher Sörgyárak Zrt.-nél. Az Arany Ászok egy, a világbajnoksághoz kapcsolódó televíziós kampányon már túl van, s rövidesen rádióban is megjelennek a reklámok. Mindkét akció keretében a labdarúgótornára szóló jegyeket, utazást sorsolnak ki a játékosok között. Emellett a meccsek környékén megjelennek majd az Arany Ászok tévéreklámjai.

A BL a Heinekené volt

A Brau nem készül akciókkal, mondván Magyarországon a labdarúgáshoz a Borsodi márkanevet kapcsolják, így a soporoni székhelyű cég más területekre koncentrál: a Heineken a Bajnokok Ligájának hivatalos szponzora, így erre a márkára összpontosítanak. Ennek keretében akciók és események kapcsolódtak, például a Millenáris Parkban nagyszabású döntőnézés volt május 17-én. A Brau egyébként a többiekhez hasonlóan nem szervez sörsátor-rendezvényeket, de ebben az időszakban szponzorként jelen lesz négy vidéki nagyvárosban Ajkán, Tapolcán, Szolnokon, Szegeden.

Továbbra sem örülnek az olcsó importnak

Az első negyedév kapcsán Fehér Imre kifejtette, a szóban forgó időszak tapasztalataiból nem lehet pontos prognózist adni az év egészére. Az évre stagnáló sörfogyasztást várnak, ami 7,5 millió hektoliter sör eladását jelentené, ennek 8-10 százalékát adják az olcsó importsörök, amelyek továbbra is gondot jelentnek a piacnak. Az utóbbi időszakban egyébként a belső arányok változtak, a dobozosok némiképp visszaszorultak a visszaváltható csomagolások előnyére. A Braunál is úgy vélik, a magyar sörpiac nagysága nem csökken, a tavalyi szintet sikerül megtartani az idén, és ha a 2005-ösnél melegebb nyár lesz, akkor biztosan teljesítik a saját maguk által kitűzött célokat.

Van, ahol van újdonság

A Borsodi sem készül az idén új termékkel, a meglévő termékportfóliót szeretnék kihasználni. A legutóbb bevezetett márkák, a Beck's és a LöwenWeisse szépen fejlődnek - tette hozzá Fehér Imre. Az új kiszerelések tekintetében az Arany Ászok egy "Hetes Pack"-kel fog megjelenni világbajnokság ideje alatt, amely a hét minden egyes napjára tartalmaz 1 üveg Arany Ászokat. A Brau az idén két új márkával, a Soproni 1895-tel és a Soproni Szűzzel jelent meg a piacon, s szintén a Soproni márkához kapcsolódóan megjelent meg az 5 literes bulihordó is.