Az új törvény viszont kimondja: a szerencsejátékokkal kapcsolatban nem folytatható reklám- és propagandatevékenység. A tilalom megsértéséért a korábbiakkal ellentétben a reklámozó és a reklám közzétevője is felelős lesz.
A Sportingbet még 2004 júniusában lépett a magyar online szerencsejáték-piacra. A társaság tegnapi közlése szerint az elmúlt - július 31-ével zárult - pénzügyi évben 40,8 millió fontos, 14,8 milliárd forintos adózás előtti eredményt és 1,53 milliárd fontos forgalmat értek el. Az Európában az internetes sportfogadásokban ugyancsak élenjáró - tavaly 855 millió eurós forgalmat bonyolító - Betandwin 2005 áprilisában jelent meg magyar nyelvű honlappal. Nem sokkal később már a Magyar Labdarúgó-szövetség partnere lett a cég.
A Szerencsejáték Felügyelet álláspontja szerint törvénybe ütköző a két cég tevékenysége, mert csak olyan gazdasági társaság működtethet fogadójátékokat Magyarországon, amelyben az államnak százszázalékos vagy többségi tulajdona van. A Sportingbet álláspontja szerint azonban Magyarország területén nem működtetnek fogadójátékot, illetve a külföldi szolgáltatók magyarországi hirdetéseit nem lehet korlátozni, ha az állami monopólium is aktívan hirdeti szolgáltatását. Az Európai Unió bíróságának egy korábbi ítélete ezt egyértelműen kimondta 2003-ban.