Luca, Ottilia
-4 °C
3 °C

Állami támogatással épül a Stadler-gyár

2008.09.26. 18:23
Egyelőre nem árulják el, hogy az adófizetőknek mennyibe kerül a vasúti kocsikat és vonatokat gyártó szolnoki üzem. A 4,5 milliárdos beruházással 200 új munkahelyet teremtenek az átlagosnál magasabb munkanélküliséggel sújtott térségben.

Állami támogatással építi fel a svájci Stadler cég vasúti kocsitesteket gyártó üzemét Szolnokon; az erről szóló szerződést Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter és Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója ma írta alá.

A Stadler az egyelőre üzleti titokként kezelt támogatással együtt 4,5 milliárd forintos beruházást valósít meg Szolnokon. A FLIRT vonatok alumínium kocsitesteit összeszerelő üzem alapkövét idén májusban tették le a város ipari parkjában, a termelés várhatóan 2008 végén indul. Az üzem teljes kapacitása évi 200 darab kocsiszekrény, az új munkahelyek száma 200.

Dunai Zoltán elmondta, hogy a gyártóegység létrehozásával a Stadler már nemcsak motorvonatok beszállítójaként van jelen a magyar vasúti piacon, hanem jelentős nemzetközi befektetőként is. Szólt arról is, hogy tervezik egy motorkocsi-összeszerelő üzem létesítését, amivel a magyarországi beruházásuk összértéke eléri majd a 10 milliárd forintot.

A Stadler mostani beruházásához a Szociális és Munkaügyi Minisztériumtól is kap támogatást képzésre és munkahelyteremtésre, mivel a fejlesztés egy magas munkanélküliséggel küzdő térségben valósul meg. Az erre vonatkozó szerződés előkészítés alatt áll. A Stadler Szolnokra települését a helyi önkormányzat azzal segítette, hogy ipari parkjában egy 8 hektárnyi területet adott 15 évre használatba 1 euró+áfa évi földhasználati díj ellenében.

A Stadler Rail Group tevékenységének fókuszában a regionális, az elővárosi és a helyiérdekű vonatok, továbbá a villamos- és fogaskerekű járművek, illetve a dízel-elektromos mozdonyok gyártása áll. A Stadler 2005-ben vitatott közbeszerzési eljáráson a FLIRT járművével nyerte meg a MÁV 30+30 darab motorvonat szállítására kiírt tenderét. Az első lépcsőben megrendelt 30 motorvonatot 2008. március végéig leszállították. A MÁV tavaly novemberben lehívta a következő 30 motorvonatot is, ennek szállítása 2008 novemberében kezdődik, és 2009 novemberéig érkezik meg az összes tétel.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!