Már piacvezető a Szentkirályi

2005.04.11. 16:12
Átvette a vezetést a szénsavmentes vízek piacán a tavalyi világdíjas Szentkirályi víz, a cég az idei fejlesztésekkel megduplázza termelőkapacitását.
Az AC Nielsen piackutató adatai szerint a szénsavmentes ásványvízek piacán 16,5 százalékos részesedésével már a Szentkirályi víz vezet - jelentette be a társaság, Balogh Levente ügyvezető igazgató azonban az Index kérdésére nem szolgált további adatokkal arról, hogy a piac fenmmaradó része hogyan oszlik meg konkurenseik között.

A Szentkirályi termékei iránt tavaly év eleje óta nőtt meg ugrásszerűen a kereslet, miután a cég megnyerte az ásványvízek világbajnokságának tartott francia versenyt. "Lényegesen több vizet tudnánk eladni a kereslet alapján" - mondta Balogh Levente, a gyártókapacitás azonban véges. Az eddigi fejlesztéseknek köszönhetően már a korábbi mennyiség ötszörését, 400 ezer palackot tudnak naponta megtölteni, ez a szám azonban május 15-el, az új gyártósor átadásával a kétszeresére nő. Így az ügyvezető szerint az év végére 20 százalék fölé nőhet a teljes, tehát szénsavas- és mentes ásványvízpiacból kihasított, most 10 százalékot meghaladó részesedés.

Külföldre is viszik

Az új gyártósor beállásával nagyobb lehetőség nyílik a külföldi megjelenésre is, a Szentkirályit eddig öt európai országba szállították, a jövő héten pedig indul a cseh export is. Balogh Levente szerint a 800 ezer palackos napi kapacitás húsz százaléka kerül majd az országhatáron túlra, egyebek között az USA-ba és a Közel-Keletre. A víz külföldön egyértelműen a prémium kategóriába tartozik, az ára 10 százalékkal marad el a Perrier vagy az Evian vízektől.