Tévé, hi-hi, telefon
Jelentősen javult a háztartások tartós fogyasztási cikkel való ellátottsága is: a színes tévével rendelkezők aránya a felnőtt lakosság körében 97 százalékot ért el idén az első félévben, ami 6 százalékponttal nagyobb mint 2000 első félévében. A teletextes tévékészülékek népszerűsége jelentős, idén az első félévben a felnőtt lakosság 53 százaléka rendelkezett ilyen készülékkel, míg 2000 első hat hónapjában ez az arány 36 százalék volt.
A lakosság körében gyorsan terjed a CD-lejátszó, amelyet 2003 első félévében 50 százalékkal többen hallgattak, mint három évvel ezelőtt. (2003 első felében a felnőtt lakosság 37 százaléka, míg 2000 első félévében 25 százaléka rendelkezett CD-lejátszóval.) Hi-fi berendezéssel rendelkezett a felnőtt lakosság 43 százaléka az idei első féléves adatok alapján, ez 10 százalékponttal nagyobb arány, mint 2000 első félévében.
Robbanásszerűen emelkedik a mobiltelefonok elterjedtsége és használata az országban. Három év alatt megháromszorozódott a maroktelefont használók száma és már megközelítette az ötmillió főt. A felnőtt lakosság 56 százaléka rendelkezett 2003 első felében mobil telefonkészülékkel, míg mobiltelefonokat 2000 első félévében csupán a lakosság 19 százaléka birtokolt.
Több utazó
A GfK és a Sonda Ipsos felmérése külön foglalkozik az utazási kedvvel, mint az életszínvonal egyik fontos mutatójával. Míg 2000 első felében a felnőtt lakosság 27 százaléka tervezett üdülést, addig 2003 első hat hónapjában arányuk 6 százalékponttal emelkedett. A korábbinál többen igyekeznek Nyugat-Európába, ahová 2003-ban 663 ezer felnőtt készült elutazni, azaz a felnőtt lakosság mintegy 8 százaléka. Jelentősen megugrott a Kelet-Európába utazni vágyók aránya is. Míg 2000 első félévében a felnőtt lakosságnak csupán 2 százaléka akarta szabadsága egy részét kelet-európai államban tölteni, addig arányuk 2003 első félévében 5 százalékra emelkedett.