Árpád
-2 °C
4 °C

Később lehet kész az M7-es

2007.10.27. 09:39
Azért vált kétségessé az M7-es utolsó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának határidőre való átadása, mert az építő konzorcium egyik tagja fizetésképtelen lett és felszámolási eljárás is indult ellene.

Az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti - 43,8 milliárd forintba kerülő - szakaszának megépítését a Porr-Viadom-Terrag-Asdag (PVT-M7) konzorcium nyerte el - emlékeztet a Népszabadság. Az év elején a cégcsoport neki is látott a munkának, ám nem sokáig volt zavartalan a 35,5 kilométeres szakasz építése. Kora nyáron kiderült ugyanis, hogy - amint azt az Indexen is megírtuk - a konzorcium egyik tagja, a Viadom Zrt. fizetésképtelenné vált, s felszámolási eljárás indult a cég ellen.

Nem sokkal ezután a Viadom alvállalkozói - mivel többen közülük még megtankolni sem tudták gépeiket - félbehagyták az építkezést, levonultak a munkaterületről. A konzorciumból már a felszámolás elrendelése előtt kilépő Viadom kiesése miatti leállás nagy fennakadást okozott: a cég feladata lett volna ugyanis a Balatonkeresztúr és a Nagykanizsa közötti szakasz kétharmadának - 23,4 kilométernyi sztráda - megépítése.

A Viadom feladatait, munkaterületeit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jóváhagyásával már átvette a Porr és a Terrag-Asdag - mondta a Népszabadság érdeklődésére Mészáros József, a kéttagúvá vált konzorcium projektigazgatója. Szerződést kötöttek a munka folytatásáról a felszámolás alatt álló cég mintegy harminc alvállalkozójával, felmérték a Viadomtól átvett munkaterület állapotát, és dolgoznak azon, hogy behozzák a több napig tartó leállás miatti lemaradást.

A lapnak a projektigazgató elmondta: a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszon a hidak, valamint a műtárgyak építésében már nincs lemaradás, minden az ütemterv szerint halad, a földmunkákkal azonban nem állnak ilyen jól. A Viadom kiesése mellett az építkezést nehezítette az is, hogy a tőzeges területeken a talaj süllyedése nagyobb a vártnál, ez pedig jelentősen lassítja a munkálatokat, ráadásul a szeptemberi csapadékos időjárás is hátráltatta a beruházást.

Budapesttől az Adriáig

Az M7-es sztráda Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának átadása után Budapesttől a horvát határ menti Letenyéig végig autópályán lehet majd hajtani. A tervek szerint jövő nyárra készül el a horvát határon a most még hiányzó, alig egy kilométeres szakasz és a Mura-híd, ami teljessé teszi a fővárostól az Adriáig vezető autópályát.

Mészáros József arra a kérdésre, hogy lehet-e tartani a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakasz átadásának eredeti, 2008. május végi határidejét, egyelőre nem tudott válaszolni. Mint mondta, pillanatnyilag csak az biztos, hogy a Balatonkeresztúr és a Sávoly közötti 12,5 kilométeres szakasz időben elkészül. Azt még vizsgálják, van-e lehetőség a munkálatok meggyorsítására, behozhatják-e a Viadom kiválása miatti lemaradást.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?