MÁV-nak is veszteség
A szakszervezet elutasítja a kabinetnek azokat a terveit, amelyek alapján négy részvénytársasággá és öt kisebb gazdasági egységgé alakítanák át a vasutat, mert szerinte egy erős holdingba tömörített két - értékesítői és infrastrukturális hátterű - korlátolt felelősségű társasággá kellene átalakítani az osztrák vasúttársaságot.
A munkabeszüntetés zavart okoz a nemzetközi vasúti közlekedésben Magyarország és Ausztria között, mint ahogyan ez a november 4-i 12 órás figyelmeztető sztrájk idején is történt - akkor a Magyarországról induló nemzetközi személyszállító szerelvények a határig közlekedtek. Egy esetleges elhúzódó újabb munkabeszüntetés viszont már minden bizonnyal érzékelhető bevételkiesést okozna a magyar vasútnak is, a kerülő útvonal választása pedig tetemes költséget jelentene a MÁV-nak.
Az osztrákok sztrájkja azért is érzékenyen érinti a MÁV-ot, mert a nyugat-európai vasúti áruforgalom 35-40 százaléka Ausztria felé hagyja el Magyarországot. Várhatóan nem okoz fennakadást a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nek az osztrák vasutasok sztrájkja, miután a cég már az előzetes értesülései alapján pénteken elkezdte e felkészülést az ennek kapcsán várható helyzetre, s a győri cég megtalálta az alternatív megoldásokat. Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta, hetente 28 olyan vonatpár közlekedik - részben osztrák szakaszon - Németország és Magyarország között, amely a cégnek szállít alkatrészeket, illetve autókat.