Business Talks '24
Üzleti konferencia
Nem érdekes a minőség
A kutatás egy kérdéscsoportja annak mérésére irányult, hogy a cégek miért alkalmaznak tanácsadókat. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai cégek felismerték, hogy költséghatékonyabb megoldás egy külső céget megbízni bizonyos feladatokkal, mint főállásban alkalmazni egy állandó munkatársat az esetlegesen csak eseti feladatok ellátására. Érdekes azonban, hogy annak ellenére, hogy a legtöbb cég az előbb említett költséghatékony magatartást tartja szem előtt, a tanácsadó cég kiválasztásában az ajánlott ár nem a legmeghatározóbb, mi több a tíz felsorolt szempont közül csak a hatodik helyet szerezte meg.
Meglepő továbbá, hogy bár a cégek a jövőben nagyobb arányban kívánnak minőségbiztosítási tanácsadást igénybe venni, számukra a tanácsadó ISO minősítése szintén nem szerepel a legmeghatározóbb szempontok között.
Ismertség
A felmérés megerősítette az ismeretség, az ismerősi ajánlás fontosságát is az üzletszerzésben, azonban ennek fontossága a különböző szegmensbe tartozó cégek esetén erősen eltérőnek bizonyult. A tanácsadó cégekkel kapcsolatos tájékozódás, információgyűjtés formái mellett a kutatás vizsgálta, melyik a használt információ-források közül a legmeghatározóbb a cégek számára, így az adatok jó alapot nyújthatnak a tanácsadó cégek marketing módszereinek újragondolásához.
A tanácsadói szakma megítélése összetett képet mutat. A megkérdezett cégek nagyon magas arányban értettek egyet azzal, hogy a tanácsadó vállalkozások közül nem mind dolgozik a megfelelő szakmai színvonalon. Véleményük szerint az árak és a minőség között gyakorta nincs összefüggés, és sokan indokolatlannak tartják a tanácsadó cégek árai között tapasztalt komoly különbségeket is.
Business Talks '24
Üzleti konferencia