Tizenötmilliós bírság a Tescónak

2003.09.04. 11:36
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco Globál Áruházak Rt.-t a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartás ismételt tanúsításáért. A Tesco közben bejeneltette, jövőre további kilenc áruházat kíván nyitni.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco Globál Áruházak Rt.-t a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartás ismételt tanúsításáért. Az eljárás azt követően indult, hogy több bejelentés érkezett a Tesco ellen.

Megtévesztették a fogyasztókat

A határozat szerint megtévesztés volt, amikor az újságban akciósként meghirdetet egyes termékek nem voltak kaphatók az akció kezdetekor, így a fogyasztók nem tudták azokat megvásárolni. Akkor is megtévesztettek, amikor a fogyasztóknak a pénztárnál egyes termékekért nem az újságban akciósként meghirdetett, hanem annál magasabb árat kellett fizetni. Előfordult, hogy az újság nem a megvásárolható, hanem más, lényeges tulajdonságaiban eltérő termék képét tartalmazza.

Minden áruháznál benzinkút legyen

Jövőre további kilenc áruházat kíván nyitni a Tesco Global Áruházak Rt., idén év végéig még hármat ad át - jelentette be Paul Kennedy, a cég vezérigazgatója a Tesco beszállítóinak szervezett konferencián. A tervek szerint még jó ideig fenn is marad ez az ütem, vagyis évi 9-12 új áruház megnyitása.

A vezérigazgató kitért arra, hogy jövőre megjelennek a kisebb, inkább szupermarket méretűnek tartott, 3000 négyzetméter alapterületű üzletek is. Hosszabb távon szeretnék elérni, hogy minden áruháznál benzinkút is legyen.

A cég magyarországi terjeszkedési stratégiája töretlen, ám a jelek szerint emellett a "finomhangolásra" is mind több energiát kíván fordítani. Helen Houghton beszerzési igazgató a fórumon kiemelte, hogy a vevők továbbra is elégedetlenek a cég elérhetőségével, és bizonyos területeken a konkurenciát előbbre sorolják.

Érzékelhetőbb akciók

A felmérések szerint a Tescót továbbra sem tartják a legolcsóbbnak, amin a társaság mielőbb változtatni szeretne, ezért kommunikációs stratégiájában a legnagyobb hangsúlyt az árakra kívánja fektetni. Ezután kevesebb, de jobban érzékelhető akciót indít, és a termékválaszték tervezésére is nagyobb figyelmet fordít.

Peter McMahon disztribúciós igazgató még hozzátette, hogy 2005-ig a termékbeszállítás 80 százalékát központosítani kívánják. A vállalat indulásakor a beszállítók nagy része közvetlenül az áruházakba vitte termékeit. Ezen a téren a herceghalmi logisztikai központ tavalyi megnyitásakor történt gyökeres változás. A változtatáshoz szükséges áruközpontot a cég 2004 májusában nyitja Gyálon.