Árpád
-2 °C
4 °C

Tizenötmilliós bírság a Tescónak

2003.09.04. 11:36
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco Globál Áruházak Rt.-t a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartás ismételt tanúsításáért. A Tesco közben bejeneltette, jövőre további kilenc áruházat kíván nyitni.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco Globál Áruházak Rt.-t a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartás ismételt tanúsításáért. Az eljárás azt követően indult, hogy több bejelentés érkezett a Tesco ellen.

Megtévesztették a fogyasztókat

A határozat szerint megtévesztés volt, amikor az újságban akciósként meghirdetet egyes termékek nem voltak kaphatók az akció kezdetekor, így a fogyasztók nem tudták azokat megvásárolni. Akkor is megtévesztettek, amikor a fogyasztóknak a pénztárnál egyes termékekért nem az újságban akciósként meghirdetett, hanem annál magasabb árat kellett fizetni. Előfordult, hogy az újság nem a megvásárolható, hanem más, lényeges tulajdonságaiban eltérő termék képét tartalmazza.

Minden áruháznál benzinkút legyen

Jövőre további kilenc áruházat kíván nyitni a Tesco Global Áruházak Rt., idén év végéig még hármat ad át - jelentette be Paul Kennedy, a cég vezérigazgatója a Tesco beszállítóinak szervezett konferencián. A tervek szerint még jó ideig fenn is marad ez az ütem, vagyis évi 9-12 új áruház megnyitása.

A vezérigazgató kitért arra, hogy jövőre megjelennek a kisebb, inkább szupermarket méretűnek tartott, 3000 négyzetméter alapterületű üzletek is. Hosszabb távon szeretnék elérni, hogy minden áruháznál benzinkút is legyen.

A cég magyarországi terjeszkedési stratégiája töretlen, ám a jelek szerint emellett a "finomhangolásra" is mind több energiát kíván fordítani. Helen Houghton beszerzési igazgató a fórumon kiemelte, hogy a vevők továbbra is elégedetlenek a cég elérhetőségével, és bizonyos területeken a konkurenciát előbbre sorolják.

Érzékelhetőbb akciók

A felmérések szerint a Tescót továbbra sem tartják a legolcsóbbnak, amin a társaság mielőbb változtatni szeretne, ezért kommunikációs stratégiájában a legnagyobb hangsúlyt az árakra kívánja fektetni. Ezután kevesebb, de jobban érzékelhető akciót indít, és a termékválaszték tervezésére is nagyobb figyelmet fordít.

Peter McMahon disztribúciós igazgató még hozzátette, hogy 2005-ig a termékbeszállítás 80 százalékát központosítani kívánják. A vállalat indulásakor a beszállítók nagy része közvetlenül az áruházakba vitte termékeit. Ezen a téren a herceghalmi logisztikai központ tavalyi megnyitásakor történt gyökeres változás. A változtatáshoz szükséges áruközpontot a cég 2004 májusában nyitja Gyálon.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?