Megtévesztett a Magyar Telekom

2005.07.15. 12:39
Jogsértően reklámozta a teleperc díjcsomagot az akkor még Matáv néven működő Magyar Telekom Rt.: a Versenyhivatal szerint a fogyasztókat megtévesztették azzal, hogy a teleperc díjcsomagot a legkedvezőbbnek mondták a piacon.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. a 2005. január 25-től április 30-ig tartott reklámkampányában a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított "Teleperc" elnevezésű díjcsomagjának reklámozása során -- tájékoztatta az Indexet közleményben a GVH. A januárban még Matávként működő társaság egy január 25. és április 30. között folytatott kampányban azt állította, hogy a "Teleperc" díjcsomag díjai a legkedvezőbbek a piacon. A GVH vizgsálata szerint ez nem felelt meg a valóságnak, mert más vállalkozások egyes díjcsomagjai esetében alacsonyabbak voltak a díjak.

A Versenytanács azt is megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. jogsértő módon alkalmazott összehasonlító reklámot a "Teleperc" elnevezésű díjcsomag és az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. kínálatának összevetésekor. A hirdetésekben a társaság mellőzte annak figyelembe vételét, hogy nem azonos módon (perc-, illetve másodperc alapon) történik a számlázás, és egyes esetekben a versenytárs díjai kedvezőbbek voltak.

A versenytanács 8 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Magyar Telekomot.