Árpád
-2 °C
3 °C

Egymilliárd turista lesz 2010-ben

2006.09.14. 16:41
A Deloitte legfrissebb felmérése szerint 2010-re eléri az egymilliárdot a turisták száma. Az évi 4,1 százalékos növekedés elsősorban a fejlődő piacoknak, azon belül is a kínai és indiai turistáknak lesz köszönhető. Egyre több lesz az utazók között a nő és a szingli, valamint tovább növekszik a fapados légitársaságok súlya az utaztatásban.

A turizmus, vendéglátás és szabadidő-ipar eddig sosem látott ütemben növekszik, elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően - olvasható a Deloitte elemzésében. A tanulmány szerint a növekedés bázisát az egyre nagyobb, szabadon felhasználható jövedelemmel rendelkező középosztály jelenti.

Kétszázmillióan utaznak messzire

A szakértők szerint a turisták döntéseit és utazási szokásait a következő négy évben egyre inkább meghatározza majd a márkanév, de a feltörekvő piacoknak mondott országok - így elsősorban az ázsiai fejlődő államok - utazási szokásai is. Az elemzés szerint 2010-re a turisták száma évente hozzávetőleg eléri az egymilliárdot, ami számos új lehetőséget nyit a turisztikai iparban tevékenykedő vállalkozások előtt.

A várakozások 2010-re 791 millió külföldi és 216 millió hosszú távú utazóval számolnak. A számítások abból indulnak ki, hogy a kínai és indiai gazdaság tovább bővül, és az adózott jövedelmét előszeretettel utazásra fordító középosztály élni fog a fapados légitársaságok nyújtotta lehetőségekkel. Ugyanakkor a fejlett piacokon, például az Egyesült Államokban is bőven maradt még növekedési potenciál - olvasható az elemzésben.

Globalizáció és hagyományőrzés

Bár a globalizáció a nemzetközi turizmust is elérte, az ágazat nem engedheti meg magának, hogy elveszítse gyökereit, érzékenyebbnek kell lennie a hagyományokra. A kulturális tudatosság elengedhetetlen lesz a marketing, a szállodafejlesztés, valamint a munkavállalók toborzása és képzése területén - vélik a Deloitte elemzéséhez választ adó szakértők.

Az ügyfelek utazással kapcsolatos elvárásai - amelyeket hagyományosan az életkor, a háttér, a kultúra és a pénzügyi lehetőségek határoznak meg - egyre összetettebbé válnak. Ezzel egy időben a feltörekvő piacok hatására megváltozik az utazóközönség demográfiai összetétele.

Egyre több nő és szingli

Egyes társadalmi csoportok, illetve generációk megcélzása helyett a turisztikai ajánlatoknak igazodniuk kell az adott célcsoport életmódjához. Értéket kell közvetíteniük, és kapcsolódniuk kell különböző hűségprogramokhoz, csak így tudják felkelteni valamennyi utazni kívánó csoport érdeklődését. Az ügyfelek jobban kedvelik például a név szerinti megszólítást, mintha a korunk alapján különböztetik meg őket.

A demográfiai változások is fontos tényezőt jelentenek: egyre több nő utazik, egyre többen utaznak egyedül, illetve a turizmus térnyerése a feltörekvő piacokon - India, Kína és az Öböl-államok - azt jelenti, hogy egyre több olyan utazó jelenik meg a piacon, aki először utazik. Az emberek mára többet várnak egy szállodától, mint eltölteni egy nyugodt éjszakát. Választékot akarnak, és azt, hogy lenyűgözzék őket. Új elem még, hogy meg akarják ismerni a helyi szokásokat és kultúrát. A változások mozgatórugóit ezekhez a vágyakhoz és elvárásokhoz kell igazítani.

Még többen repülnének

A jelentés figyelmeztet arra, hogy a légiközlekedés a jövőben a mostaninál is nagyobb szerepet fog játszani. Jelenleg évente 1,6 milliárd utazó használja a világ légitársaságait, 2010-re ez 2,3 milliárdra emelkedhet. Az emberek többsége általában egy légitársaságon keresztül jut el a szállodákba, így a jövőben a légitársaságok és hotelek még elválaszthatatlanabbak lesznek egymástól a Deloitte szerint.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?