Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A piackutatóknak készülniük kell az 'új férfiak' megjelenésére

2008.09.22. 07:36
Természetes, hogy vannak nőknek szóló termékek, de azok speciális szépségápolási vagy a nemiséghez köthető napi fogyasztási cikkek. A nők jobb vásárlók, de a termékek többsége már nem kifejezetten a nőknek szól.

A női vevők jellemzően nyitottabbak, szívesebben veszik meg az innovatív termékeket, a férfiak jellemzően a bevált márkákat és bevált termékeket keresik. Vagyis amikor egy cég új termékkel vagy új csomagolással jelenik meg a piacon, elsősorban női fókuszcsoportokkal teszteli a termékeket, attól függetlenül, hogy kinek szánja.

A napi fogyasztásicikk-vásárlás jellemzően a nőkre testálódik, s mivel a háztartások beszerzésében jelentős aránnyal bír az impulzusvásárlás, fontos, hogy a termék első körben egy nőnek adja el magát.

A piackutatóknak azonban új helyzetre kell felkészülniük a napi fogyasztási cikkek piacán. Megjelentek az "új férfiak", akik szívesen átvállalják a nőktől a vásárlást, a házimunkát vagy éppen a főzést. Ennek megfelelően szívesen választanak és fogyasztanak az üzletben olyan terméket, amelyet a gyártó elsősorban nőknek szánt. Ebben a körben a termék elveszti az alapvető "szexusát", vagyis már nem lehet rá azt mondani, hogy "női termék".

Hasonló a helyzet a szingliknél, azzal a különbséggel, hogy az ő esetükben még nehezebb női vagy férfitermékeket kitalálni, tekintettel arra, hogy ez a csoport alapvetően nem vásárol élelmiszert, és a napi fogyasztásicikk-beszerzéseiket sem feltétlenül saját maguk bonyolítják le. Vagyis ebben a rétegben sem lehet kifejezetten nőknek szóló élelmiszereket kitalálni.

Ahhoz, hogy egy ilyen program működőképessé váljék egy cég termékénél, alapfeltétel, hogy a megcélzott nő családos legyen, akinek fontos a család biztonsága, nyugalma és egészsége. A piackutatók úgy vélik, a több tízezer napi fogyasztási cikkből egy-egy pozicionálható női termékként. Ilyen termékek megtalálhatók a szénsavas üdítőitaloknál - például a light kóla - vagy a tejdesszerteknél.

Ez utóbbira például az új férfi típus éppúgy "rájár", mint a nő. A csokoládéknál és a pralinéknál ugyancsak megtalálható a nőknek szóló termék, de rendkívül fontos, hogy ott a csomagolást úgy találták ki, hogy a férfi szívesen tegye a kosarában - nem véletlenül, hiszen jellemzően kényeztető termékről van szó.