A Zwack figyelmeztette a kereskedőket
A Zwack több nagykereskedelmi láncnak is levelet küldött, amelyben felhívta a figyelmüket a társaság jogi álláspontjára, és arra, hogy jogsértés esetén a kereskedők is felelősséggel tartoznak a Hungaricum forgalmazásáért. A cég javasolja, hogy az áruházak "jogi szakértő útján előzetesen tájékozódjanak". A lap szerint a legnagyobb szupermarketek a levél hatására nem árusítják a Hungaricumot.
A Zwack a győri gyárat felszólította, hogy hagyjon fel a gyártással és forgalmazással. A cég azt várja a bíróságtól, hogy az ideiglenes intézkedéssel azonnal eltiltja a győrieket az ital gyártásától. A Zwack szerint emellett a Győri Likőrgyárnak nincs is védjegyoltalma a Hungaricum névre.
Sok ital hasonlít
"Nem állítom, hogy nem hasonlít egymáshoz a két ital." - mondta a lapnak Szatmári Tamás, a győri Likőrgyár Rt. vezérigazgatója. De hasonlítanak a Napóleon Brandyk is egymásra, a Garrone a Martinira, a Stolica vodka a Stolchnayára. És hasonlít a Zwack Pataki vilmoskörtéje a Győri vilmoskörtéhez - tette hozzá. Szatmári szerint azonban a Hungaricum neve, üvege és címkéje is eltér az Unicumétól - a nevet és a jellegzetességeket le is védették.
Ellenper
A Likőrgyár ugyanakkor pert indított a Zwack ellen, mert az a kereskedőknek írt levélben védjegybitorlónak nevezte Győrt, és olyan nyilatkozatokat küldött ki, amelyben az szerepel a Likőrgyár aláírásával, hogy a győri cég tévedett és elnézést kér. A Likőrgyár igényt tart az emiatt kiesett bevételre is. Ugyanakkor Győr azt szeretné, ha a vita a piacon dőlne el, és a vásárlók dönthetnének, tetszik-e nekik az Unicumnál 30-35 százalékkal olcsóbb ital. "A kereskedelem egy része rendkívül pozitívan fogadta termékünket, így az idén 500 ezer darab félliteres Hungaricum eladását tervezzük, és a közeljövőben megjelenünk a literes kivitellel is" - monda Szatmári.