Gál
8 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Három fővárosi utazási iroda működött illegálisan

2002.08.28. 10:34
A Fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség idegenforgalmi vizsgálata során kiderült: az éttermekben sokszor szabálytalanul fagyasztják le az élelmiszereket, továbbá felhasználnak lejárt szavatossági idejű nyersanyagokat is.
A Fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az idei idegenforgalmi főszezonban Budapesten összesen 976 vizsgálatot végzett el, amiből 198 esetben emelt kifogást - tájékoztatott a vizsgálat eredményéről Tóth Istvánné igazgató. A fogyasztóvédelmi ellenőrök vizsgálatai nyomán 75 esetben folytattak le szabálysértési eljárást, és a kiszabott bírság összege elérte a 2,7 millió forintot. Helyszíni bírsággal 11 esetben éltek az ellenőrök, a kiszabott bírság összege 100 ezer forint volt. Figyelmeztetésben két felelős személyt részesítettek és hívtak fel a jogkövető magatartás betartására.

Fogyasztóvédelmi bírsággal 44 vállalkozást sújtottak, a bírság összege csaknem 4,8 millió forint volt. A minőségvédelmi bírságot 7 vállalkozással szemben szabták ki, a bírság összege pedig meghaladta a 690 ezer forintot.

A felügyelőség szakemberei az elmúlt hetekben vizsgálták a kereskedelmi szálláshelyeket, a vendéglátást, az élelmiszerkereskedelmet, az idegenvezetői tevékenységet, az utazásszervezést, a mutatványosi tevékenységet, valamint a közterületi árusítást. A fogyasztóvédők a vendéglátóhelyeken a fogyasztók méréssel és adagolással történő megkárosítását tapasztalták a leggyakrabban. Emellett sokszor felszámoltak szervízdíjat, valamint azt az ételfogyasztást is, amit a vendég ténylegesen el sem fogyasztott.

A vizsgálat tapasztalatai szerint a vendéglőkben, éttermekben sokszor megsértették az élelmezés-egészségügyi szabályokat, például nem alkalmaztak úgynevezett szakosított tárolást, szabálytalanul fagyasztották le az élelmiszereket, továbbá felhasználtak lejárt szavatossági idejű nyersanyagokat is. A kereskedelemigazgatási hiányosságok között többször előfordult a vendégtájékoztató táblák hiánya, valamint a kategóriajelölés elmulasztása.

A kereskedelmi szálláshelyeken gyakori volt az ár feltüntetésének hiányossága, több esetben ugyanis hiányzott a szolgáltatás díjának feltüntetése, illetve csak euróban tüntették fel az árakat. Emellett több helyen nem volt meg az osztályba sorolás, valamint nem helyezték ki a vendégtájékoztató táblákat sem. Az utazási irodáknál végzett ellenőrzések során kiderült, hogy a jogosultságot bizonyító regisztráció félszáz irodánál hiányzott. Továbbá három vállalkozás jogosulatlan utazásszervezői és közvetítői tevékenységet folytatott.

Az élelmiszerkereskedelemben az ellenőrök árfeltüntetési hiányosságokat, lejárt szavatosságú áruk forgalmazását, valamint a vásárlók könyvének szabálytalan kezelését tapasztalták a leggyakrabban.