Terjeszkednek a hiperek

2008.05.09. 22:02
A hipermarketek száma 125-re nőtt Magyarországon, ezzel párhuzamosan eme kereskedelmi csatorna piaci részesedése az élelmiszerkereskedelemben 2 százalékponttal, a vegyi áruk között pedig egy százalékponttal emelkedett az elmúlt 12 hónapban, az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Nielsen piackutató vállalat.

Tavaly és az idén a Tesco 13, az Interspar pedig 3 új hipermarketet nyitott, ezzel a Tesco áruházlánc egységeinek száma elérte a 76, az Interspar egységeinek száma pedig a 29 darabot. Az Auchan 10, a Cora 7, a CBA pedig egy áruházzal rendelkezik a magyar piacon.

A boltok számának növekedésével együtt az eladások tekintetében is erősödött a hipermarketek pozíciója tavaly, ugyanis értékben 11 százalékkal nőtt - a Nielsen által vizsgált 90 üzletet tekintve - az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom a hipermarketekben.

Hiperből sajtot, ásványvizet, húst és joghurtot...

A hipermarketek, az egy évvel korábbi 29 százalékkal szemben, az elmúlt 12 hónapban 31 százalékkal részesedtek az élelmiszerek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából. Ezt az átlagot, a tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül legjobban a sajt haladta meg, majd az ásványvíz, húskészítmény és gyümölcsjoghurt következett. Átlag alatt marad a sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, kávé, hűtött szeletes édesség és tejföl részaránya.

A - Nielsen által vizsgált 60 - háztartási vegyi áru átlagára 8 százalékkal nőtt tavaly, az előző évhez képest, vegyi árukból a bolti eladások értéke 10 százalékkal bővült. Ebből a termékcsoportból a hipermarket piaci részesedését, egyik évről a másikra 38-ról 39 százalékra növelte, mellette még a drogériák piaci részaránya nőtt a közlemény szerint.

és mosó-, tisztító-, valamint testápoló szert veszünk inkább

A legnagyobb forgalmú tíz vegyi áru kategória vizsgálatakor a piackutató cég megállapította, hogy a hipermarket értékben mért piaci részesedése kiemelkedik a mosószerek és pelenkák, a tusfürdők, az öblítők, a dezodorok és toalett papírok, valamint a samponok között. Átlag alatti arányt értek el a következők: tisztítószer, fogkrém és mosogatószer. A háztartási vegyi árunál a hipermarket kedvező helyzetének egyik oka, hogy a mosó-, tisztító- és testápoló szerek beszerzését a háziasszonyok tervszerűbben végzik, így azt jobban a nagybevásárlások alkalmára időzítik, mint az élelmiszerekét - áll a közleményben.

Hangsúlyozzák ugyanakkor, hogy a frissen, akár naponta szükséges élelmiszerek vásárlásánál komoly konkurenciát jelentenek a lakóhely közeli boltok a hipermarketekkel szemben.