Aliz
6 °C
14 °C

Széchenyi a piacvezető

2007.05.03. 15:11
A magyar kis- és középvállalkozói szektor képviselõinek 81 százaléka hallott már a vállalatok számára kifejlesztett hitelkártyáról, de mindössze 25 százalékuk használja, derül ki a MasterCard megbízásából készült tanulmányból. A kis- és középvállalati szektor képviselõi elsõsorban a bevételek és a fizetési kötelezettségek eltérõ ütemezésébõl eredõ nehézségek megoldására használják a plasztikot.

Az üzleti kártya elsõsorban a kiadások és fizetési kötelezettségek ütemezésébõl eredõ nehézségekre nyújt megoldást. Ebben egyetért a megkérdezett kis- és középvállalati vezetõk többsége – derül ki a MasterCard Europe kártyatársaság megbízásából készített kutatásból. Ugyanakkor a kkv-k képviselõi hasonlóan nagy szerepet tulajdonítanak a készpénzfelvétel lehetõségének, a bankfiókban felvehetõ nagyobb összegû hitelnek és a hitelügyintézési idõ azonnali csökkenésének. A MasterCard megbízásából 2007 márciusában készült piackutatás elsõsorban azt vizsgálta, a vállalatvezetõk körében milyen fogyasztói attitûdök jellemzõek az üzleti kártyákkal kapcsolatban.

Elkülönült költések

A MasterCard Europe kártyatársaság olyan programokat dolgoz ki, amelyek könnyebbé, gyorsabbá, biztonságosabbá és jobban ellenõrizhetõvé teszik a beszerzések kezelését, az utazáskor, üzleti reprezentáció alkalmával felmerülõ költések rendezését, de megoldást nyújtanak a cash-flow gondok áthidalására is – emelte ki Zdenek Houser, a MasterCard Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelõs igazgatója. Az üzleti hitelkártyák segítségével a vállalkozások lehetõséget kapnak arra, hogy jól elkülönítsék személyes és üzleti költéseiket, egyszerûsíthetik a könyvelési folyamatokat, intézhetik a külföldi költések áfa-visszatérítését.

A felmérés szerint a vállalatok, vállalkozások nagy részénél a tulajdonos vagy az ügyvezetõ hozza meg a kártyaigényléssel kapcsolatos döntést. A használati tapasztalattal is rendelkezõ válaszadók (20 százalék) is azt vallották, elsõsorban a cash-flow gondok enyhítésére használják a kártyát, de fontos plusznak tartják a fokozott biztonságot, valamint a bel- és külföldi utak alkalmával felmerülõ költségek gyors és kényelmes kiegyenlítésének lehetõségét is. Elõnyük ezeknek a kártyáknak, hogy csak egyszer kell igényelni õket, egyszer kell kitölteni a hitelkérelmet, és utána bármikor használják a megújuló hitelt, amikor szükségük van pénzre. Vagyis csökken az adminisztráció, gyorsabb és kényelmesebb a használat.

Az ideális üzleti kártya

A válaszadók többsége szerint az ideális üzleti kártya nem tartalmaz rendelkezésre állási jutalékot a hitelkeretre, olcsó, egyszerû adminisztrációt biztosít, sms-visszajelzést küld a tranzakciókról, valamint különbözõ kedvezmény- és pénzfeltöltõ programok is társulnak hozzá. A legkevésbé fontosnak talált szolgáltatások között voltak a VIP, valamint a pontgyûjtõ hûségprogramok. A felmérés kimutatta, ha megszületik a döntés az üzleti hitelkártya igénylésérõl, a vállalatok 85 százaléka annál a banknál teszi meg az elsõ lépést, amelynél a számláját is vezeti.

A MasterCard piaci tapasztalatai szerint a jelenleg üzleti kártyát használó kis- és középvállalatok többsége elégedett a termékkel. A felmérés megmutatta, hogy a válaszadók 16 százalékának vagy még nem ajánlották fel a vállalati hitelkártyát, vagy egyáltalán nem ismerik az üzleti plasztikban rejlõ lehetõségeket. A válaszadók 54 százaléka nem érti, mit jelent az üzleti kártya. Sokan azt gondolják, hogy az üzleti kártya túl drága, nagyon kevés az elfogadóhely, és a kártyával rendezett költések nehezen követhetõk. Ezen válatoztatna a MasterCard.

Piacvezetõ Széchenyi

Az elmúlt négy év bebizonyította, hogy a Széchenyi kártya az egyik legjobb eszköz ahhoz, hogy a vállalkozók pénzhez jussanak – mondta Krisán László, a Ka-Vosz Zrt. elnöke. A kártyával korábban nem bankoló vállalkozásokat is elértek és alkalmassá tettek a pénzügyi szolgáltatások eléréséhez. Ezt azzal érték el, hogy a kártyát máshogy kommunikálták, mint a hagyományos banki termékeket.

A kártya mára piacvezetõ termékké vált a vállalkozók körében. Ma 2400 bankfiókban elérhetõ, így az igénylés utáni tíz napon belül elkészül. Nemsokára elérik a százezredik igénylést. Ténylegesen 70-80 ezer Széchenyi kártyát adtak ki eddig. 360 milliárd forintnyi hitelt helyeztek ki 4,5 év alatt. A kártyatulajdonosok negyven százaléka az OTP-t választja, a takarékszövetkezeti rendszer pedig húszszázalékos részesedéssel bír. Továbbra is népszerûek a kisebb összegû Széchenyi kártyák, a vállalkozók 38 százaléka ötmillió forint alatti, 23 százaléka ötmillió forint értékû, 23 százalék tízmillió forint összegig és öt százalék 10 millió forint feletti kártyát igényel.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?