A leépítés utáni új munkalehetőségeket ígérnek
A jelenleg több mint 1300 dolgozót foglalkoztató magyar vállalat, a Visteon Hungary (VH) a gyártásáthelyezéssel párhuzamosan több lépcsőben kisebb mértékű létszámleépítésre is készül, ám konkrét számokról egyelőre nem kívánt nyilatkozni. A leépítés azonban várhatóan nem lesz tömeges: a Napi információi szerint a magyar cég a közelmúltban mintegy húsz dolgozótól vált meg, s várhatóan további mintegy tucatnyi alkalmazott elbocsátását tervezik.
Ligeti ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar Visteon jelenleg olyan nagyszabású, új gyártási program beindításáról tárgyal, amelynek legalább a mostani elbocsátásoknak megfelelő létszámigénye lesz. Éppen erre is hivatkozva a cég kommunikációs vezetője határozottan cáfolta azokat a helyi híreszteléseket, melyek szerint az anyacég a székesfehérvári gyártóbázis bezárására készülne.
Év végére regionális alapanyag-beszerző központ lesz
Érvelése szerint az amerikai VASC éppen a korábbi gyártási és fejlesztési eredmények miatt alakította ki Székesfehérvárott a kelet-közép-európai termékfejlesztő, könyvelő- és beszerzőközpontként is működő alkatrészgyártó üzemét, amire eddig mintegy 100 millió dollárt fordított. A Napi információi szerint várhatóan még az idén Székesfehérvárott hozzák létre a kelet-közép-európai régió alapanyag-beszerzéssel foglalkozó üzletágát.
A jogelődjével együtt több mint 12 éve működő VH a kezdeti kétféle alkatrész után ma már több mint tíz autóalkatrészt készít, amelyek zömében saját fejlesztésűek. A világ mintegy 27 országában összesen 77 ezer dolgozót foglalkoztató Visteon-csoport - amely három éve vált ki a Ford Motor Company-ból - 1990-ben, 6,3 milliárd forint törzstőkével hozta létre magyar leányvállalatát. A Visteon Hungary a világ öt kontinensén lévő, különböző márkát képviselő autógyáraknak szállít. A társaság tavalyi forgalma meghaladta a 200 millió dollárt.
A Ford fejlesztésében is részt vesznek
A Visteon fejlesztőmérnökeinek legutóbbi munkája a Ford Streetka modelljében látható. A kiskategóriájú, kétajtós roadster tervezésénél a Visteon szakemberei továbbfejlesztették és finomították a Ford Ka vizuális elemeit, a műszerfalpanelt és a műszereket, igazodva a kis kabrió utasterének dizájnelemeihez. A Visteon fejlesztette ki és szállította a Streetka bal- és jobbkormányos modelljeinek kormányműveit és néhány futóműalkatrészt, valamint a generátort, az üzemanyag-szállító elemeket és a légtisztító egységeket.