Újabb, összesen 11 napra függeszti fel a gyártást a Toyota februárban és márciusban japán gyáraiban, miután az amerikai autóértékesítések zuhanása miatt az értékesítőknél felhalmozódtak az eladásra váró járművek. A társaság már korábban három napos leállást határozott el januárra 12 japán gyárában. Az alkalmazottak ezalatt fizetett szabadságot kapnak. A japán gyárak leállása szinte példa nélküli a vállalatnál, utoljára 1993-ban került sor egy napos szünetre, miután a jen erősödése nyomást gyakorolt a bevételekre. Decemberben 37%-kal értékesített kevesebb gépjárművet a Toyota az Egyesült Államokban, amely a Toyota a legnagyobb piacának számít, Japánban pedig 18%-os visszaesést tapasztalt az év utolsó hónapjában. Az Egyesült Államokban értékesített járművek 40%-a készül a társaság japán gyáraiban. Soha nem gondoltam volna, hogy a válság ilyen gyorsan elterjed és ilyen mély hatása lesz - közölte a Toyota elnöke. Szeretném azt hinni, hogy az idei évben elérjük a mélypontot. De az autószektor igen nehéz helyzetben van. Továbbra is feltételeznünk kell, hogy a jelenlegi helyzet folytatódik - közölte a vezető. Az autógyártók sorra jelentettek be termeléscsökkentéseket, miután a pénzügyi válság elmélyülése következtében a hitellehetőségek beszűkültek, amely visszavetette a keresletet a gépjárművek iránt. 2008-ban az Egyesült Államokban 16 éves mélypontra estek az értékesítések. (Portfolio.hu)