A világ legnagyobb gyorsétteremlánca januárban év/éves összehasonlításban 7,1 százalékkal tudta növelni forgalmát, jócskán meghaladva az elemzők által prognosztizált 4,1 százalékot.
A legalább 13 hónapja üzemelő amerikai éttermek forgalma 5,4, az európaiaké 7,1, az ázsiai és csendes-óceáni régióban lévő egységeké pedig 10,2 százalékkal nőtt. A vállalat elsősorban a legolcsóbb termékek iránt megnövekedett kereslettel magyarázza a sikert, hiszen a bizonytalan gazdasági helyzetben egydolláros menüt kínál és kevesebbet kér a kávéért, mint a Starbucks.
A sokáig trendi utóbbi lánc forgalmában igen látványos is a visszaesés: az elmúlt negyedévben a legalább egy éve meglévő amerikai üzletek 10 százalékkal teljesítettek rosszabbul az egy évvel ezelőttihez képest, globális szinten 5,5 százalékos a mérséklődés.
A száz országban naponta 52 millió embert kiszolgáló McDonald's idén kávékülönlegességekkel kívánja szélesíteni kínálatát, ettől évente akár egymilliárd dolláros forgalombővülést vár. A recesszió ugyanakkor óvatosságra int, s a koncepció tesztelése is visszás eredményeket hozott, az újítást ellenzők pedig amiatt aggódnak, hogy az új termék majd a hamburgerekről vonja el a figyelmet.
A legnagyobb versenytársak pedig éppen ezen a fronton próbálják felvenni a harcot: a Wendy's és a Starbucks is új menüvel készül, s a jövőben a forgalom jelentős részét kitevő reggeliztetésre összpontosítanak. A Starbucks épp tegnap jelentette be, hogy márciustól 3,95 dollárért is kínál majd reggeli menüt.