Egyre kelendőbbek a luxusékszerek

2009.12.20. 14:18
A válság ellenére meglepő növekedést mutatnak az ékszereladások, az egyik amerikai tanácsadó cég által végzett felmérés szerint az idei harmadik negyedévben 31 százalékos növekedés volt megfigyelhető ezen a területen. Mindeközben a luxusruházati termékek és kiegészítők iránti kereslet viszont több mint 30 százalékkal esett vissza, írja a Marketwatch.

A Unity Marketing nevű amerikai tanácsadó cég a minimum 100 000 dollár jövedelemmel rendelkező háztartások körében végzett vizsgálatot, ami azt mutatta, hogy az idei harmadik negyedévben az ékszerekre fordított kiadások 31 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi szinthez képest. Mindeközben viszont a luxusruházati cikkekre és kiegészítőkre 30 százalékkal kevesebbet költöttek, mint egy évvel korábban.

Növekedés azonban elsősorban a felső szegmensekben, a 233 000 dolláros átlagjövedelemmel rendelkező háztartások körében volt megfigyelhető, az alacsonyabb jövedelmű háztartások még inkább távol maradnak a piactól.

Az ágazat összességében továbbra is szenved, az októberben végződő egy évben az ékszereladások 22 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, miközben az átlagos áladási ár 15 százalékkal esett vissza, derül ki az NPD Group által közzétett adatokból. A Zale Corp., a második legnagyobb amerikai ékszerkereskedelemmel foglalkozó társaság összehasonlítható alapon számolt árbevétele novemberben 19 százalékkal csökkent.