Éledezik az autópiac

2011.03.17. 07:36

Az elmúlt 11 hónapban először februárban nőtt az autóértékesítés Európában - derült ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) közleményéből.

Az értékesítés az EU országaiban (kivéve Ciprust és Máltát, amelyek adatai nem állnak rendelkezésre), illetve az EFTA tagállamaiban 1,4 százalékkal, valamivel több mint 1,01 millió autóra emelkedett 2010 februárjához képest - írja a Napi Gazdaság.

Franciaországban és Németországban végre jelentős növekedést jegyezhettek fel az autógyártók: az előbbi piacon 13, az utóbbin 15 százalékkal kelt el több autó. Olaszországban viszont ötödével estek az eladások és Nagy-Britanniában is 7,7 százalékos visszaesést szenvedtek el a gyárak és a kereskedők.

A visegrádi országok közül Csehországban és Magyarországon közel 16-16 százalékkal, Szlovákiában pedig több mint 38 százalékkal bővült a piac az ACEA adatai szerint.

Nyertesek, vesztesek

A gyártók versenyét a piac legnagyobb szereplője, a Volkswagen, illetve az Opel-Chevrolet páros nyerte - az előbbi másfél, az utóbbi fél százalékkal bővítette piaci részesedését. A VW-hez tartozó Skoda 13 százalékos bővülést ért el. A vesztes a FIAT és a Ford volt, közel kettő-, illetve több mint egyszázalékos piacvesztéssel. A Ford a genfi autószalonon jelezte, hogy a profitot fontosabbnak tartja, mint piaci részesedése növelését.

Az olasz autógyártónál az Alfa Romeo márka több mint 40 százalékkal növelte eladásait, ám a FIAT és a Lancia márkák több mint 20-20 százalékos zuhanást szenvedtek el. A Nissan több mint ötödével növelte eladásait, a Toyota, a Honda és a Suzuki lemorzsolódása viszont folytatódott. A múlt hónapban az eddig töretlenül menetelő Kia értékesítése is csökkent 5 százalékkal. A luxusautó-gyártók közül az Audi és a BMW 13-13 százalékkal növelte eladásait.