Energiaitalt dob piacra a Starbucks

2012.03.22. 11:48

Energiaitalok gyártásába kezd a Starbucks. A világ legnagyobb kávézólánca várhatóan áprilisban dobja piacra a nyers kávékivonatot is tartalmazó gránátalmás-epres, narancsos-dinnyés és málnás-citromos üdítőitalait, adta hírül az usatoday.com. A szénsavas, magas antioxidáns tartalmú, fémdobozos kiszerelésű, Refreshers nevű italt az Egyesült Államokban 1,99 dollárért, (kb. 450 forintért) 160 ezer boltban kínálják majd, és várhatóan megjelenik a cég új, lébárláncában is.

A Starbucks fejlesztési igazgatója, Jeff Hansberry bemutatja a Starbucks részvényeseinek az új energiaital termékcsaládot
A Starbucks fejlesztési igazgatója, Jeff Hansberry bemutatja a Starbucks részvényeseinek az új energiaital termékcsaládot
Fotó: Robert Sorbo

Mint ismert, a Starbucks tavaly novemberben vásárolta meg a gyümölcsleveket gyártó és forgalmazó Evolution Fresh nevű céget harminc millió dollárért, azzal a céllal, hogy új lánc beindításával javítson pozícióján az alacsony kalóriatartalmú élelmiszereket forgalmazó szektorban. Az első egység a Washington állambeli Bellevue-ban nyílik, a további boltnyitásokról egyelőre nem közölt információkat a cég.

tag-reuters (2)
Fotó: Anthony Bolante

A bár kínálatában a friss és palackozott gyümölcs-, illetve zöldséglevek, smoothie-k mellett megjelennek a tortillatekercsek, saláták és levesek is. Howard Schultz a Starbucks elnöke, az Evolution Fresh megvásárlásakor közölte, egy gyümölcslébár esetén több mint egymillió dolláros éves forgalommal számol, vagyis többel, mint a rivális, állami tulajdonban lévő Jamba Inc. bevétele.

Az új üdítő piacra dobásával a cég egyrészt a felfutóban lévő energiaitalpiacra szeretne betörni, de jól illeszkedik a Starbucks új stratégiájába is: a vállalat szeretne túllépni a kávézólánc keretein, saját márkaneves termékeit pedig élelmiszerboltokban is forgalomba hozni.



  • Hírek
  • Hírek