Edit
9 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Új fapadost indítana a Lufthansa

2012.04.27. 16:23

Új diszkont légitársaság beindítását tervezi a Lufthansa, közölte a német légitársaság pénteken egy lapértesülésre reagálva. A Bild című német lap szerint a Lufthansa új leányvállalata a Direct 4 you nevet viseli majd, 2013 január elsején kezdi meg a működést és magába olvasztja a Lufthansa két jelenlegi diszkont légitársaságát, a Germanwings és a Eurowings nevű céget. A flotta fokozatosan bővül, 2015-ben már 90 repülőgépből áll majd, és a társaság számos európai járatot átvesz az anyacégtől.

A Lufthansa a beszámolóra reagálva közölte: valóban tervezik egy új diszkont légitársaság megalapítását, a Direct 4 you azonban csak a projekt munkacíme, a tervek végrehajtásáról és a cég nevéről még nincs döntés.

Elemzők szerint nem meglepetés, hogy a Lufthansa a fapadosok piacán próbál erősíteni és európai járatokat akar kiszervezni. A nyereséget elsősorban az interkontinentális járatok termelik, az európai járatok közül pedig sok ráfizetéses. Az átcsoportosítás azért is előnyös lehet, mert az anyacégtől a leányvállalathoz kerülő munkavállalókra, így a pilótákra, légikísérőkre, a földi személyzetre nem vonatkozna a Lufthansánál érvényes kollektív szerződés.

A Handelsblatt című német üzleti lap pénteki összeállítása szerint a Lufthansa egyre inkább elszakad a német gazdaság egészét jellemző pozitív trendektől. A nehézségek részben az euróövezeti válságnak tulajdoníthatók, hiszen az utasszám szerint a legnagyobb európai légitársaság üzletmenete erősen függ az európai piac alakulásától.

Ugyancsak probléma az igen költséges működés és az elöregedő járműpark. A Ryanair például 8000 alkalmazottal tavaly 72 millió utast szállított, míg a Lufthansánál a leányvállalatok nélkül 55 ezren dolgoznak, az utasok száma pedig 100 millió volt. A Lufthansa-flotta átlagéletkora 11 év, míg például az Air Berlinnél 5 év, ami jelentős költségelőny, mert a modernebb gépek kevesebbet fogyasztanak.

A cég bevétele tavaly az egy évvel korábbi 26,5 milliárd euróról 28,7 milliárd euróra, 8,8 százalékkal nőtt ugyan, a kamat- és adófizetés előtti eredménye azonban megfeleződött: 1,480 milliárd euróról 734 millióra csökkent, míg az adózás utáni eredménye 13 millió euró veszteség volt, szemben az egy évvel korábbi 1,1 milliárd eurós nyereséggel.