Ázsiai sörmárka jön Európába

2012.10.01. 07:07

A Heineken birtokába került az Ázsiában nagyon népszerű Tiger sörmárkát gyártó szingapúri Asian Pacific Breweries (APB), miután a cég 39,7 százalékát birtokló F&N részvényesei beleegyeztek részesedésük eladásába a holland vállalatnak. Ezzel két hónapos felvásárlási háború végén ásták el a csatabárdot − írja az AP jelentése nyomán a Napi Gazdaság.

A Heineken az APB 95 százalékos tulajdonosa lesz − a céget, amelyben eddig 42 százaléka volt, nyolcvan évig működtette együtt az F&N-nel. A tulajdonrész megemelése 4,7 milliárd eurójába került, ám az új szerzemény mind a cégvezetés, mind az elemzők szerint megéri az árát. Az APB Ázsia 14 országában 30 sörfőzdét üzemeltet.

Egyik legnagyobb piaca Kína, amelyben a prémium sörök értékesítése a várakozások szerint évente 12 százalékkal bővülhet 2020-ig. A felvásárlás nyomán a Heineken üzemi nyereségének 55 százalékát a nagy növekedési lehetőségeket tartogató feltörekvő országokban fogja elérni.

A cégvezetés döntését mindezeken túl az is motiválta, hogy megkezdhetik a Tiger márkájú sörök forgalmazását az Ázsián kívüli piacokon is. A sör barátai ugyanis nyitottak az egzotikus, a világ távoli tájairól származó termékek fogyasztására.