A piacvezető Smirnoffot gyártó brit Diageo Plc és a Stolichnaya vodka gyártási jogát birtokló Pernod Ricard SA egyaránt részt vesz a tenderen, amelynek eredményét októberben jelentik be. A harmadik indulónak, a Fortune Brandsnak nincs vodkamárkája, az olasz Bacardi pedig eleve kívülálló az égetett szeszes italok nehézsúlyú gyártói között.
Egy szakértő rövid jellemzése szerint a Diageo rendelkezik a legnagyobb tűzerővel, azaz a legtöbb befektethető tőkével, de azért a Pernod-t sem szabad leírni, ugyanakkor a Fortune-nak nem kell versenyhatósági tiltással számolnia, és azzal érvelhet, hogy máris rendelkezik az Abosolut egyesült államokbeli forgalmazási jogával.
A Bacardi a sötét ló szerepét játssza a versenyben. A kritikus pont a versenyhatósági engedélyek megszerzése, aminek esélyeit azért nehéz megjósolni, mert az Egyesült Államok és az Európai Unió eltérő gyakorlatot folytat ezen a téren.
A tengerentúlon az árra koncentrálnak, ezért a Smirnoff a maga üvegenként 14 dolláros árával nem ütközik a 25 dolláros Absoluttal. Az unióban azonban együtt vizsgálják a vodkapiac szegmenseit.