Az adidas megveszi a Reebokot

2005.08.03. 10:35
A világ második számú sportruházat- és sportszergyártója, a német Adidas-Salomon a második negyedévben 33 százalékkal 94 millió euróra növelte az adózott eredményét a folytatódó tevékenységekből a tavalyi második negyedévi 70 millióhoz képest. A teljes adózott eredmény 52 százalékkal 66 millió euróra emelkedett - az elemzők 60 milliót vártak - 44 millióhoz képest. A cégnél egyszersmind bejelentették, hogy megvásárolják az amerikai Reebokot.
Az üzemi eredmény 25 százalékkal 153 millió euróra nőtt 123 millióhoz képest, a forgalom euróban számolva 8 százalékkal, változatlan árfolyamokon számolva 10 százalékkal 1,516 milliárd euróra nőtt 1,401 milliáredhoz képest. A forgalom az első félévben 1 százalékkal nőtt Európában, 18 százalékkal Észak-Amerikában, 30 százalékkal Ázsiában és 36 százalékkal Latin-Amerikában.

Verseny az első helyért

Azt is közölték, hogy az adidas körülbelül 3,1 milliárd euróért megveszi a Reebokot, amelynek tőzsdei értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár. A német cég az ügylettől azt reméli, hogy kihívást intézhet az ugyancsak amerikai Nike sportfelszerelés-gyártó világelsősége ellen. A szakmában a harmadik helyezett a Reebok a világpiacon. A sportszerek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ott költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollárnak a felét. Az adidasé jelenleg az amerikai piac 12 százaléka.

A társaság az idén egész évben is rendkívül jó eredményeket vár, különösen a második félévben számít fellendülésre már az európai piacon is. Szerdán 20 százalékra emelték a vállalati előrejelzést az adózott eredmény idei növekedésére korábban jósolt 10-15 százalékról. Most összesen 375 millió euró körüli adózott eredményre számítanak a cégnél egész évre. A cégnél 5-10 százalék közötti ütemű forgalomnövekedésre számítanak egész évben, és az adózott eredmény 10-15 százalékos gyarapodását várják, inkább a sáv felső szélénél, semmint az alsó szélénél.

Szponzorációk

Tavaly, a labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni nyári olimpia évében, a társaság rekord nyereségre tett szert, habár elmaradva a piaci várakozástól. Tavaly az adózott eredmény 21 százalékkal 314 millió euróra emelkedett. Az üzemi eredmény 18 százalékkal 580 millió euróra nőtt. Az árbevétel 3 százalékkal 6,478 milliárd euróra emelkedett. Az adidas idén januárban 2014-ig meghosszabbította 35 éves múltra visszatekintő szponzori szerződését a Nemzetközi Labdarúgó Szövetséggel (FIFA). A megállapodás értelmében a vállalat 351 millió euróval támogatja a FIFA-t.

A pekingi olimpia szervezői és az adidas-Salomon AG illetékesei ugyancsak januárban jelentették be, hogy az adidas lesz a 2008-as játékok hivatalos sportszergyártó partnere. A szerződés szerint a német cég szállítja majd a sportruhákat minden dolgozó, önkéntes és műszaki alkalmazott számára a 2008-as paralimpiai játékokra is. A vállalatnál májusban bejelentették, hogy eladják a gyengélkedő télisportszer-üzletágat, a Salomont. A vevő a finn Amer Sports Corp., amely 485 millió eurót fizet a cégért. Az ügyletet várhatóan szeptemberben zárják.