Hódít az energiasör az USA-ban

2007.08.22. 11:42
A marketingkampányok miatt kaphatnak kedvet a kiskorúak az alkohol tartalmú energiaitalokhoz – mondják amerikai államügyészek, akik szerint az USA-ban nem ellenõrzik eléggé az újdonságnak számító "energiasörök" összetevõit és árusítását. Az italvállalatok kiállnak a termékek mellett, szerintük minden rendben van.

Több mint két tucat államügyész bírálta kedden azokat az italvállalatokat, amelyek alkoholos energiaitalokat gyártanak. Felkérték a szövetségi hivatalnokokat, hogy vizsgálják meg a termékek összetevõit, illetve a marketingstratégiát, mert azzal, ahogy az ügyészek fogalmaznak, "a kiskorú vevõket célozzák" - írja a Boston Globe.

A legnagyobb probléma az, hogy olyan fiatalok kaphatnak kedved a reklámoktól az alkoholos italhoz, akik amúgy az alkoholmentes energiaitalokat fogyasztják - véli Hardy Myers, az oregoni igazságügyminiszter. Szerintük a dobozok, melyek inkább ûdítõnek tünnek, megkönnyítik a 21 éves életkorhoz kötött alkoholvásárlás kijátszását.

Az új ítalok egyébként voltaképpen ízesített, koffeinnel felütött sörök. Vagy, ahgy a gyártó mondja: ezek az italok egyszerû malátakészítmények, amelyek koffeint is tartalmaznak. Az alkoholtartalom pedig világosan fel van tüntetve rajtuk, úgyhogy nem adhatók el kiskorúaknak - hangsúlyozta Francine Katz, az Anheuser-Busch alelnöke. Ez a cég is gyárt alkoholos energiaitalt, a Bud Extrát.

Az államügyészek mindenképpen szeretnék bevizsgáltatni az összetevõket, szerintük az italok ráadásul magasabb alkoholtartalommal bírnak, mint a megengedett.