Internet és Ördögűző: az AOL Time Warner sikere

2001.07.18. 15:58
Szinte hihetetlen hír a dotkom-cégek elkeserítő reklámbevételeinek idején: az AOL Time Warner nyeresége annak köszönhetően nőtt 20 százalékkal az elmúlt negyedévben, hogy az óriáscég internetes részlegének bevételei 26 százalékkal megugrottak. A dolog kulcsa, hogy csomagban kínálták az online és offline hirdetési felületeket.
Két és fél milliárd dolláros profitot produkált az AOL Time Warner a június 30-ával végződő negyedévben. Az America Online internetes divízió felhasználóinak száma egy év alatt 28,8 millióról 30,1 millióra nőtt, a részleg hirdetési bevételei pedig 26 százalékos erősödéssel elérték a 706 millió dollárt.

Rodolfó Amerikában

A "trükk" az volt, hogy a hirdetők csomagban vásárolhattak felületet a konszern tulajdonában lévő médiumokban, például a Time magazinban, a Turner Tv hálózaton és a CNN-en.

Kedvenc sportjuk az árukapcsolás

A cégcsoport ezenfelül is ügyesen használta ki, hogy tagjai között különféle médiacégek vannak, amelyek kölcsönösen növelhetik egymás forgalmát. A konszern zeneipari részlege például jegyfoglalási lehetőséget biztosított az AOL előfizetőinek Madonna koncertjeire. Az AOL website-jain keresztül 100 ezer előfizetőt toboroztak a Time magazinnak. Az America Online-on folytatott kampány jóvoltából a korábbi Time Warner site-ok - a cég januárban egyesült az AOL-lal - látogatottsága 54 százalékkal növekedett.

A siker kulcsa: reciklált horror

A filmes divízió bevételei 5 százalékkal 1,9 milliárd dollárra nőttek, ami részben a cég hatalmas reklámkampányának tudnak be. Ezzel az AOL Time Warner költötte a második legnagyobb összeget hirdetésekre az Egyesült Államokban az elmúlt negyedévben. A kampányköltés oroszlánrésze a Harry Potter filmet népszerűsítette. A legnagyobb kaszát az Ördögűző rendezői változatának 78 millió dolláros bevétele jelentette.

Zenéjjé' inkább az utcán!

Az óriás zenerészlege viszont harmadával kevesebb pénzt, 87 millió dollárt kasszírozott, hiába tartoznak hozzá olyan sztárok, mint Madonna vagy a The Corrs és olyan labelek, mint az Atlantic vagy a Sire.

Kevesebb volt a klasszikus hirdető

Hiába nőtt ötödével a papírmagazinok kiadásából származó nyereség, a nagy autó-, cigaretta- és elektronikai gyárak lanyhább reklámozási kedve miatt az offline hirdetési bevételek 1 százalékkal csökkentek.

Kevesebbet vártak a guruk

A 2,5 milliárd dolláros nyereség - amely az egyszeri kiadások beszámításával egyébként 734 millió dolláros veszteséget jelent - 32 centes részvényenkénti profittal egyenértékű, ami meghaladta a Wall Street szakértőinek 28 centes várakozását.