Néhány éven belül a pozsonyi Volkswagen autógyárnak 14 ezer alkalmazottra lesz szüksége, ezért a napjainkban kilencezer fővel dolgozó autógyár vezetése az igények kielégítése érdekében már tárgyalt Ivan Miklos szlovák pénzügyminiszterrel, akivel megvitatták a szakmunkásképzőkben alkalmazandó új, az autóipar szükségleteinek megfelelő tanügyi programot. Jozef Uhrík bejelentése éles kontrasztban áll a német Volkswagen-csoport egészében uralkodó helyzettel, hiszen a társaság szeptember derekán jelezte: a közeljövőben összesen 30 ezer alkalmazottjától szeretne megválni.
Szlovákiában viszont szárnyal az autógyártás, amely az ország ipari termelésének 25 százalékát, kivitelének pedig 31 százalékát adja. Napjainkban 140 szlovák cég tevékenykedik a járműágazatban, és 2006-tól Nagyszombatban a francia Peugeot-Citroën és Zsolnán a dél-koreai Hyundai/Kia autógyártó is beindítja termelését. A pozsonyi VW intenzíven együttműködik a grazi Magna céggel; Jozef Uhrík szerint a további kapcsolatok gátja a két ország közötti közlekedési infrastruktúra szűkös kapacitása.