Az ötödik legnagyobb német autógyár igazgatótanácsa azt követően döntött saját megjutalmazásáról, hogy a csoport a múlt évben ismét profitot termelt, miután bezárta a Chrysler hat amerikai üzemét és 26 ezer alkalmazottal csökkentette létszámát. A 2001-es 662 millió eurós nettó veszteség 4,7 milliárd eurós nettó nyereségbe fordult. Morzsák jutottak az alkalmazottaknak: a cég 146 ezer német munkása átlagosan 1200 euró jutalmat kapott, 86 ezer amerikai kollégájuk pedig kénytelen volt beérni 460 dollár pluszpénzzel.
Nincs összefüggés a fizetés és a részvényárfolyam között
A rekorderedménnyel büszkélkedő legkisebb német autógyár, a Porsche AG igazgatói a bérlistán a második helyezettek 3,3 millió euróval, míg a Volkswagen AG igazgatói annak ellenére a harmadikak, hogy a legnagyobb európai autógyár nettó profitja 11 százalékkal, 2,6 milliárd euróra csökkent. A luxusautó-részlegnél, az Audinál azonban nem volt kímélet: az igazgatók 28 százalékkal kevesebbet, fejenként mindössze 630 ezer eurót kaptak. A BMW igazgatótanácsa csak a negyedik helyre futott be, noha az általuk irányított cég ugyancsak rekord nettó nyereséget - 2 milliárd eurót - termelt, méghozzá sorrendben már a harmadik évben.
A javadalmazás és a részvényárfolyam alakulása között végképp nincs semmilyen összefüggés - mutat rá a Bloomberg. A Porsche részvényei a júliussal zárult üzleti évben 13 százalékot drágultak, de a DC értékének 39, a Volkswagen 34, a BMW 27 százalékát veszítette el tavaly.