Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Gigantikus reklámfilm az új James Bond mozi

2002.11.19. 11:39
Jó üzletet jelenthet, ha egy termék a legendás 007-es ügynök, James Bond környezetében jelenik meg: nem véletlen, hogy az új mozifilm, a "Die Another Day" csak úgy hemzseg a reklámoktól. A márkás vodka-, óra- és autógyártók rekordösszeget, összesen 70 millió dollárt fizettek azért, hogy termékeik szerepeljenek a kalandfilmben.
Az Egyesült Államokban és Angliában a héten - itthon december 19-én - mutatják be a Pierce Brosnan főszereplésével készült legújabb James Bond filmet, a "Die Another Day"-t (magyar címe "Halj meg máskor!").

70 millió dollár reklámokra

A Bond filmek kedvelői valószínűleg most sem fognak csalódni a filmben: lesznek benne gyors autók, fura szerkezetek, gyönyörű, de veszélyes nők és sok akció. A kritikusok egy része azonban fanyalog a mozi láttán, véleményük szerint a Bond-filmek szokásos jellegzetességeit feláldozták a reklámok oltárán - írta a BBC News online kiadásában.

James Bond eredetileg is vonzódott a márkákhoz, Ian Fleming írásaiban például Bentley-n száguldott. Az előző filmekben is feltűntek márkajelzések, a mostani moziban azonban csak úgy sorjáznak a reklámok: az elmúlt három filmben feltűnt BMW-ket most egy Aston Martin váltotta fel, Bond most Vodka Martinit kortyolgat - rázva, nem keverve -, és a megszokott Rolex órát is lecserélte Omegára.

A filmben reklámozó húsz vállalat összesen 70 millió dollárt költött arra, hogy a terméke szerepelhessen a filmvásznon.

James Bond a reklámszakembereket is vonzza

A reklámszakemberek a fanyalgókkal ellentétben elismerően szólnak a James Bond filmben található reklámokról. Amíg néhány évvel ezelőtt a reklámcégek a tévénézők mintegy négyötödét tudták megszólítani, mára ez az arány jelentősen csökkent,mivel a kábel és műholdas csatornák elterjedésével széttöredezett a piac. A moziban azonban egy-egy terméket célzottan és szórakoztató módon lehet reklámozni a célközönségnek - vélekednek a szakemberek.

Az immár negyven éve futó James Bond filmek pedig egyaránt népszerűek a fiatalok és az öregebbek körében is. A nézők 60-40 százalékos férfi-nő aránya szintén vonzó a filmben szereplő termékek reklámozói számára. A reklámcégek munkatársai előtt már az a nem túl távoli cél lebeg, amikor mobiltelefonon rögtön meg lehet majd vásárolni a karórát, amelyet James Bond is viselt a filmben. Valószínű, hogy a reklámra fordított összegek további emelkedésével egyre több filmben mosódik majd össze a történet a reklámmal - tette hozzá a BBC News cikke.