Gondok a vámnál
Az iparág elemzője, Gladys Horiuchi a kaliforniai székhelyű Borintézet (Wine Institute) munkatársa szerint mindez csak retorika, a számok azt mutatják a háború kezdete óta a francia borok eladása jelentősen nőtt.
Mindez annak tükrében külön is figyelemre méltó, hogy egy amerikai borszakértő a Decanter borszaklap márciusi számában bevallotta: a francia borok importőrei panaszkodnak, hogy a vámhatóságok késleltetik a szállítmányaikat. A kaliforniai Domaine Carneros cég szóvivője arról számolt be, hogy a hatóságok korlátozásai ellenére eladásaik a francia borokból az év elejétől 18 százalékkal növekedtek.
Nem értik a feliratot
Gladys Horiuchi szerint a francia borok eladását nem a retorika, hanem az amerikai gazdasági alulteljesítés, az életszínvonal romlása veszélyezteti. Továbbá sokan azért nem vásárolnak francia bort, mert egyszerűen nem értik a borosüveg feliratait. Így a hazai márkák mellett az ausztrál importból származó borokat részesítik előnyben.
A Borintézet adatai szerint 2002-ben 595 millió gallon (egy gallon 4,5 liter) bort adtak el az USA-ban, 21,1 milliárd dollár értékben. Az előző évhez (2001-hez) képest ez hat százalékos növekedést jelentett. A külföldi borok piaci részesedése 25 százalék.