Iván
8 °C
22 °C

Mindenki Apple akar lenni

2008.04.01. 07:44
Az Apple brand van a legnagyobb hatással a fogyasztókra és a Microsoft brandjéről gondolják a legtöbben, hogy ráférne egy alapos frissítés - derül ki abból a felmérésből, amelyet a terület vezető internetes magazinjai közé tartozó brandchannel.com végzett el 107 országban, kétezer fő megkérdezésével.

Az eredmények szerint a Mac komputerek és az iPhone gyártója a kilenc pozitív kategóriából hatban végzett az élen, beleértve az olyanokat, mint a leginspirálóbb brand vagy az, amelyik nélkül az illető nem is tudna élni, illetve amelyik lenni szeretne, ha ő maga egy brand lenne.

A legtöbben innovációs képessége miatt csodálják az Apple-t - és azért marasztalják el a Microsoftot, mert innovatív és merész cégből nehézkes és mások nyomában kullogó lett. (Az újragondolásra ajánlott brandek listáján a második az USA mint márkanév.)

A felmérés egyik legnagyobb meglepetése a Reuters szerint az, hogy a megkérdezettek zöme szerint nincs zöld, vagyis környezetbarát brand. Az ezt firtató kérdésre többen válaszoltak úgy, hogy semelyiket sem tartják annak, mint ahányan összesen zöldnek nevezték a Toyotát és a Hondát.

A brandchannel arra is kíváncsi volt, olvasói melyik megszűnt márkát szeretnék feltámasztani: a többség erre is semelyikkel válaszolt, a második helyre az 1991-ben megszűnt Pan Am légitársaságé került - ennek újjáélesztésére egyébként több kísérlet is volt, különféle közlekedési vállalkozásoknál, nem sok sikerrel.