Judit
2 °C
7 °C

Hatvan milliárd dollárt ér a Microsoft név

2004.07.26. 08:32
Továbbra is a Coca-Cola vezeti a legértékesebb márkanevek listáját, az űdítőgyártó multi azonban - több, az élvonalban szereplő céghez hasonlóan - veszített értékéből az Interbrand és a BusinessWeek összesítése szerint.
Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electrics, Intel - ahogy 2003-ban, az idén is ez az öt legértékesebb márkanév az Interbrand és a BusinessWeek összesítése szerint. Bár az első ötben nem történt változás, mögöttük már igen, a Disney, a McDonald's és a Toyota javított, a Nokia rontott pozícióján. A mobilgyártó egyben a tavalyi év legnagyobb vesztese is, 18 százalékot, mintegy 5 milliárd dollárt veszített értékéből, ám ezzel együtt is nyolcadik a listán.

Értékvesztés

A rangsort ugyan továbbra is vezeti, de négy százalékot, három milliárd dollárt veszített értékéből a Coca-Cola. Az amerikai gazdaság növekedése ellenére a McDonald's kivételével a teljes gyorsétterem szektor is bukott az elmúlt egy évben: a Burger King teljesen kiírta magát a százas listáról, míg a Pizza Hut (55.) és KFC (54.) csak értékéből és helyezéséből veszített. A pénzügyi szféra ezzel szemben előretört: Goldman Sachs, a J.P. Morgan, a Morgan Stanley és a Merrill Lynch egyaránt növelte értékét, közülük az utóbbi került a legelőkelöbb, a 26, helyre.

Helyezés 2004Helyezés 2003NévÉrték (milliárd dollár) 2004Érték (milliárd dollár) 2003Növekedés/csökkenés előző évhez képestNemzetiség
11COCA-COLA 67,39470,453-4%U.S.
22MICROSOFT61,37265,174-6%U.S.
33IBM 53,79151,7674%U.S.
44GE 44,11142,3404%U.S.
55INTEL 33,49931,1128%U.S.
67DISNEY 27,11328,036-3%U.S.
78MCDONALD'S 25,00124,6991%U.S.
86NOKIA 24,04129,440-18%Finland
911TOYOTA 22,67320,7849%Japan
109MARLBORO 22,12822,1830%U.S.

Az Apple a legnagyobb nyertes

Az előző évhez képest az Apple nevének értéke nőtt a legnagyobb mértékben, 24 százalékkal, de a lista szerint az így 6,8 milliárd dollárt érő márkanév így is csak a 43. helyre elegendő. A hét helyezést és 1,3 milliárd dollárt érő előretörés az Interbrand szerint elsősorban a magas vásárló-hűségnek és az iPod piaci sikerének köszönhető. Jelentős, 15 százalékot elérő vagy azt meghaladó mértékben növelte értékét a Yahoo, az Amazon, a HBSC bank és a Samsung.

Autóipari trendek

A Toyota a 11. helyről a kilencedikre lépett elő, és ezzel egyszersmind kiszorította a top 10-ből a a Mercedest (11.). Az autómárkák előkelő helyet foglalnak el az összesen 3500 brand értékének felbecslésével készülő listán, az első húszban szerepel a BMW, a Ford és a Honda is. A Porsche (74.) az idén elöször került be a százas összesítésbe, az Interbrand szerint egyebek között a Cayenne terepjárónak és a luxusipar általános előretörésének köszönhetően. Utóbbi trendbe illeszkedik a Cartier (91.) listára kerülése is.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?